Silnik Opel 2.0 CDTI A20DTL o mocy 110KM występuje w samochodach Opel Zafira oraz Insignia. Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0 Multijet). Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność, wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.
Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku.. Niestety nie wszystkie podzespoły udało się w 100 % udoskonalić i wyeliminować ich awaryjność. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć filtra cząstek stałych DPF oraz sprzęgła dwmumasowego do ich usterek dochodzi przeważnie przy przebiegach 150-200 tys/km. Pamiętamy że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania filtra DPF co wiąże się z poważnymi problemami.
Jednak awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM – ASTRA, INSIGNIA
A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM – ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM – INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM – ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM – INSIGNIA (biturbo).
Średnia (głosów: 1) | (2.7) |
Trwałość | 6.0/10 |
Utrzymanie | 1.0/10 |
Dynamika | 1.0/10 |