Silnik 2.0 CDTi 195KM BiTurbo (A20DTR) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 15435

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CDTI o mocy 195KM Twin Turbo  zadebiutowała w 2011 roku.Przeznaczona tylko dla General Motors,jednak w latach 2010-2011 była stosowana w Sabie 9-5.W jednostce  zastosowano dwie  turbosprężarki różniące się wielkością o ostałej geometrii łopatek uruchamiane sekwencyjnie.Jest to bardzo dobre rozwiązanie które pozwala na osiągnięcie wysokiego momentu obrotowego i wpływa na efektywność pracy silnika.Zwiększono również sprzęgło i wzmocniono dwumasę.W jednostce zastosowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarki.W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalania .Również awaryjność nie jest wysoka przez lata zostały wyeliminowane uciążliwe usterki,jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji jednostki oraz jej serwisowania.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej,problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie.Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji.Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
seryjny DPF-awarie w jeździe miejskiej

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 2):
(8.67)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Anaon 21.12.2018
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Silnik 190 KM w zestawie z insignią kombi (manual napęd na jedną oś + szklany dach - waga ~1800 kg) No nie jest to rakieta. Przyspieszenie od 0-100 wg danych fabrycznych nie powala. Fabryczny silnik posiada trochę bezpiecznego zapasu i przy modyfikacji na 220-230 KM zaczyna już jechać. Na razie u mnie bez poważnych awarii.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: A20DTR 190 + chipRocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 8
Qba 18.04.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopracowane i mniej awaryjne.Auto zbiera się natychmiast po dodani gazu a jest to kawałek auta !!! ciągnie od najniższych obrotów,bardzo dobre przyspieszenie a po włączeniu twin-turbo rakieta niestety przekłada się to na większe spalanie.Silnik bardzo cichy i o wysokiej kulturze pracy,dynamiczny i bardzo elastyczny.Jak dla mnie to pierwszy taki silnik o takiej mocy i powiem że teraz mam porównanie do innych silników,tamte to poprostu silniki i nic więcej.Przy tym wszystkim spalanie nie jest takie duże wszystko zależy od stylu jazdy,miasto maks.9.5 l na trasie róznie od 6.5do 7.5 zależy jak się jedzie a średnio wychodzi 8.5 l .Proszę nie brac tego dogłębnie bo on potrafi saplić nawet powyżej 10l ale to przy bardzo dynamicznej jeździe.Całokształt oceniam na piątkę z plusem za bezawaryjność i niskie koszty użytkowania a przy tym za ogromną frajdę z jazdy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Opel Insygnia Bi-Turbo 195KMRocznik / Przebieg: 2013.r / 158.tys Śr. spalanie: 8.5

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.