Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI 16V ecoFLEX 110KM B16DTE/B16DTL

48461
Silnik Opel 1.6 CDTI 16V ecoFLEX 110KM B16DTE/B16DTL

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX o mocy 110KM o maksymalnym momencie obrotowym 300Nm. To konstrukcja Opla z rodziny GM Medium Diesel Engine wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. Dostępna od 2014 roku w Oplu Astra oraz Meriva. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 300Nm przy 1750-2000 obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail.



. Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.



Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika. Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum. Użytkownicy aut z tym silnikiem sygnalizują problem z układem rozrządu i to już przy przebiegu około 100tys/km !!!

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • norma emisji spali Euro6

Wady

  • koszty serwisu
  • problematyczny układ rozrządu !

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: B16DTL / B16DTE
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (7.0)
Trwałość 6.4/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 5

Najbardziej awaryjna część

12%
37%
21%
10%
10%
10%
Suma głosów: 150

Opinie użytkowników

11.10.2024 Astra J 2015 P10
(5.0)
Opinia: Silnik żwawy, dynamiczny, z dobrym olejem jest bardzo cichy, jednak konstruktorzy nie pomyśleli do końca o serwisie tego motoru. Przy wymianie rozrządu konieczne jest zdjęcie całego silnika wraz ze skrzynią, problemem jest też wada konstrukcyjna napinacza łańcucha, która może być stosunkowo tanio naprawiona poprzez założenie
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Po rozgrzaniu, z dobrym olejem i spokojną jazdą silnik jest bardzo cichy, jak na disla.
Wady: Problemy z rozrządem, wadliwa konstrukcja napinacza łańcucha, delikatny i krótki warkot przy odpalaniu silnika (szczególnie po dłuższym postoju), napinacz, po wymianie uszczelki, potrafi po jakimś czasie dalej być problematyczny.
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 211000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Odradzam
05.04.2023 ASTRA K
(8.0)
Opinia: Mam Astrę K z 2018 rozrząd chyba poprawiono bo nic się nie dzieje przebieg 87000 Nic nie było robione , jedynie wymiana tarcz hamulcowych i simering na półosi .Pali średnio 6l. Super sterowanie panel radia z android auto.
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Cicha praca silnika, przy spokojnej jeździe żeczywiście pali bardzo mało. Przy prędkości 100km wskazuje 3.4l
Wady: Hamulce mogły by być czulsze.
  • Silnik: 110km 1.6 cdti DTE
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 87000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
24.09.2022 Astra K Sports Tourer
(8.0)
Opinia: Jak na moje potrzeby to idealny silnik. Ekonomiczny, cichy, bezawaryjny. Żadnych problemów z DPF-em.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cichy, ekonomiczny.
Wady: Opel standardowo nie montował uszczelki pod napinaczem rozrządu, co okazało się błędem. Uszczelkę trzeba dokupić i założyć, w przeciwnym razie łańcuch zacznie klekotać.
  • Silnik: 110 KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
08.06.2021 astra k
(2.0)
Opinia: Dramat z rozrządem, pompką sprzęgła i wysprzęglikiem.
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 2.0/10
Wady: rozrząd, wysprzęglik,pompka sprzęgła
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 136000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Odradzam
28.01.2021 Anonim
(0.0)
Opinia: Też mam problem z rozrządem po 10Tysiącach kilometrów . Czy producentowi nie ma wstyd za taki bubel Serwis udaje że nie ma takiego problemu że te typy tak mają.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Wady: Rozrząd
  • Silnik: 110 KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 10000 km
Odradzam