Silnik 1.6 CDTI 90KM (A16FDL) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6923

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6CDTI  o mocy 90KM to nowoczesna  konstrukcja  koncernu Fiat o logotypie Multijet montowana jest w marce Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Suzuki oraz w Opel. Od 2011roku maiła zastosowanie w Oplu Combo zależności od modelu posiadał moc 90KM..Budowa oparta jest na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Porównując ją do poprzednika postawiono na poprawę osiągów, niższe spalanie oraz zmniejszenie emisji spalin. Jednostka 4-cylindrowa, posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji. Jest to silnik o stosunkowo prostej konstrukcji i nie sprawiający większych problemów w ewentualnych naprawach. Wersja  90KM  współpracują z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie. Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi.Co do awaryjności tej odmiany można powiedzieć że jest niska poziomie pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz problemu z układem chłodzenia-termostatem (dochodzi do wycieku płynu chłodniczego) !!! Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za przyzwoitą kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.Po stronie minusów trzeba zapisać słabszą dynamikę spowodowaną mniejszą mocą oraz zastosowaniem turbosprężarki o stałej geometrii łopatek.Zdecydowanie jednostka polecany do użytkowania w ruchu miejskim gdzie pojemność oraz moc jest w zupełności wystarczająca.

Zalety:
niski poziom spalania
dobra elastyczność
trwały osprzęt

Wady:
słaba dynamika
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Adam 18.03.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik bardzo dobry cichy elastyczny i dosyć dynamiczny jednak do Opla Combo zdecydowanie za słaby.Pytanie czy bym go kupił jeszcze raz ? Pewnie tak ale nie w Combo tylko w Astrze .Spalanie średnie do 100km/h jest na poziomie 6.8 l na trasie do 120km/h 5.5 l po wyżej znacznie wzrasta ale to zasługa gabarytów auta oraz jego obciążenia .Po za tym mankamentem silnik jest godny polecenia .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Opel Combo DRocznik / Przebieg: 2012r 137.000km Śr. spalanie: 6.8

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.