Silnik 1.9 CDTI 120KM (Z19DT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 64976

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 CDTI o mocy 120KM został wprowadzona w 2004 roku w całości został opracowany przez koncern Fiata .Jednostka występowała w dwóch odmianach/ 8 oraz 16 zaworowej !!!

1.9 CDTI /120KM o oznaczeniu (Z19DT) - konstrukcja 8-zaworowa /maks.moment. 280 Nm 2000-2750 obr.min.

1.9 CDTI /120KM o oznaczeniu (Z19DTJ) -to konstrukcja 16-zaworowa /maks.moment. 280 Nm1750-2750 obr.min.

Jednostki mają bardzo podobne parametry oraz osprzęt jednak w wielu kwestiach są różnice.Nadmienić trzeba że silnik 120KM o oznaczeniu (Z19DTJ) jest słabszą wersją silnika o mocy 150KM o oznaczeniu (Z19DTH). To są te same silniki jedynie została obniżona moc do 120KM przez modyfikację programu sterującego silnikiem.Oba silniki współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek,co przekłada się na lepsze osiągi oraz wyższą kulturę pracy.W jednej i drugiej odmianie zastosowano trwały układ wtryskowy firmy Bosch z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami II generacji o ciśnieniu 1600 barów.Plusem tego rozwiązania jest możliwość stosunkowo taniej regeneracji w razie ich uszkodzenia.Obie jednostki w większości są wyposażone fabrycznie w filtr cząstek stałych DPF ,jednak zdarzają się wersje bez DPF-u !!! wtedy w silniku występuję szerokopasmowa sonda lambda.W jednostce zastosowano nowej generacji system recyrkulacji spalin z elektromagnetycznie sterowanym zaworem EGR jak również nowy przepływomierz zintegrowany z czujnikiem temperatury.Jak widać jednostki mają podobne rozwiązania aczkolwiek w niektórych rozwiązaniach są różnice.Awaryjność silnika jest na niskim poziomie,jednak jest to uzależnione od eksploatacji i regularnego serwisowania. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problematyczny filtr DPF często zapychający się zawór EGR oraz koło dwumasowe.Niestety koszty naprawy tego osprzętu nie należą do tanich często idą w tysiącach złotych.Najczęściej te usterki można zauważyć przy przebiegach około 200. tys/km !!! Na duży plus trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy oraz turbospreżarkę.W opinii użytkowników większym zainteresowaniem cieszy się właśnie odmiana 8 zaworowa.Gwarantują lepszą kulturę pracy dobrą dynamikę oraz niższy poziom spalania.Ponadto silnik jest wyposażony w mniej awaryjny osprzęt.Reasumując,obie jednostki są chwalone za dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalania oaz trwałość.Dodatkowym atutem jest duża dostępność części zamiennych oraz bezproblemowy serwis.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
awarie koła dwumasowego
problemy z filtrem DPF
szwankująca elektronika
uwaga na częste ubytki oleju

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Filtr cząstek stałych DPF !!!

Większość modeli wyposażona jest seryjnie w filtr cząstek stałych, jednak niektóre jednostki nie posiadają fabrycznie DPF !!!

Warto to sprawdzić przed ewentualnym zakupem !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 139

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 51
Średnia (głosów 18):
(8.22)
Trwałość
 8.94/10
Utrzymanie
 8.11/10
Dynamika
 7.61/10

Głosy według opinii:

162

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

07.06.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Super bezawaryjny.wymieniony dwumas przy 310tys obecnie 403tys turbo,wtryski,EGR nie ruszane

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Bezawaryjna,spalanie,komfort

Wady:

Odmiana silnika: 120Rocznik: 2008Przebieg: 403 Śr. spalanie: 5.7
Vectra C 2006 25.02.2020
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: auto kupione jako 8 letnie przy przebiegu 110k. rozrząd zrobiony przy 120k. filtr zapchał sie przy około 200k była to jedyna awaria z lawetą, auto stanęło na drodze szybkiego ruchu, czyszczenie 300pln więc grosze. dwumasa robiona przy 220k. przy 245 sprzedaż. w zawieszeniu nic nie było robione więcej oprócz amortyzatorów, łączników i końcówek. nie była zmieniana mapa. olej max 15k, nie pamiętam jak poprzedni właściciel.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:niezawodność, spalanie

Wady:trochę głośny, słaba dynamika

Odmiana silnika: 1.9 120Rocznik: 2006Przebieg: 245 Śr. spalanie: 6.5
Vectra c model 2006 17.06.2019
Średnia:
(4.00)
Nie

Opinia: Zdaję sobie sprawę, że dodając taką opinię jestem w mniejszości. Nie wiem skąd tyle pozytywów, ale ja szukając informacji o swoich usterkach w tym silniku wielokrotnie na forum Vectry czy też nawet na YouTube natykałem się na osoby które miały takie same problemy. Nie mówię tu o jakiejś awarii koła dwumasowego, które oczywiście wymieniłem po promocji (2,5 tys) ale przynajmniej wiadomo było że to taka awaria, ale takie problemy jak trudności z odpalaniem (tak, wtryski dobre, rozrusznik nowy i mocny)które często nie wiadomo czym są spowodowane, czy np błąd p0234 związane z nieprawidłową pracą turbiny (przeładowanie lub nie doładowanie). Problemy z DPF czy EGR pomijam bo to chyba oczywistość (EGR 440 zł sama część, DPF czyszczony chemicznie pomimo pilnowania, sprawdzania op-comem itp.). Drobnych usterek silnika nie opisuję. Na szczęście zawieszenie ok, przez kilka lat użytkowania wymieniłem tylko łączniki stabilizatora i amortyzatory z tyłu, auto duże i przestronne.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 19dtRocznik / Przebieg: 2005/280 Śr. spalanie: 7
17.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Opel Vectra c polecam jest mało awaryjny i są do niego tanie części

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: z19dt 120km 8 zaworowyRocznik / Przebieg: 2004/250000 Śr. spalanie: 6.00
Tomasz 12.10.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: 196 000km, Vectra C 2008, wymieniony dwumas przy 150.000 oraz egr (częściowo zaślepiony, czyszczenie pomaga na ok 20 tyś.). Wymiana oleju co 10.000 km. Zero problemów z silnikiem. Bardzo niskie spalanie trasa 5,4l miasto 8,5l, no wersja bez DPF

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Z19DT/120KMRocznik / Przebieg: 2008/196.000 Śr. spalanie: 7.1
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.