Silnik Toyota 1.4 D-4D o mocy 90KM wszedł do produkcji w 2008 roku. Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji o tej samej mocy, która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych DPF oraz wprowadzono zmiany w konstrukcji zaworu EGR. Toyota zapewnia że filtr jest dożywotni, niestety nieodpowiednio użytkowany może pochłonąć wysokie koszty jego wymiany. Szczególnie podatny jest na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.
Kolejną zmianą było zastosowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych, ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D-4D jest brak często awaryjnego koła dwumasowego.
Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu z łańcuchem. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność, dobra dynamikę oraz niskie spalanie.
Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową, która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów. W dodatku konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 42) | (8.2) |
Trwałość | 7.6/10 |
Utrzymanie | 8.3/10 |
Dynamika | 8.8/10 |