Silnik 1.4 D-4D 90KM DPF (1ND-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 40663

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D o mocy 90KM wszedł do produkcji w 2008 roku. Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji o tej samej mocy, która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5.Silnik został wyposażony filtr cząstek stałych DPF oraz wprowadzono zmiany w konstrukcji zaworu EGR .Awaryjność filtra jest na niskim poziomie ponieważ przez rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz dotrysku który odpowiada za jego dopalenie.Toyota zapewnia że filtr jest dożywotni,niestety nieodpowiednio użytkowany może pochłonąć wysokie koszty jego wymiany.Szczególnie podatny jest na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim !!! Kolejną zmianą było zastosowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie .Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 91

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 41):
(8.2)
Trwałość
 9.05/10
Utrzymanie
 8.22/10
Dynamika
 7.34/10

Głosy według opinii:

338

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Auris II FL 22.01.2021
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Trzeba nieco sprostować opis tego silnika bo jest niedokładny. Po pierwsze w 1.4 D4D nigdy nie było DPF z 5-tym wtryskiem. Tu jest zwykły "suchy" DPF. Po drugie w Aurisie z 2015 są z powrotem wtryski elektromagnetyczne BOSCH zamiast piezoelektrycznych. Jeżeli chodzi o DPF to nie ma z nim zbytnich problemów nawet jeżdżąc często po mieście, bo DPF jest w komorze silnika bezpośrednio za turbo, więc temp spalin większa co wpływa na szybsze wypalanie. Użytkuję już drugie auto z tym silnikiem, teraz to Auris II FL, przedtem corolla E12. Silnik naprawdę niezawodny i nie sprawia żadnych problemów. Trudno o trwalszą jednostkę, niemieckie konstrukcje nie mają pod tym względem żadnych szans.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 90 KMRocznik: 2015Przebieg: 130 000 Śr. spalanie: 5 l
IQ 1.4D4D 01.03.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Genialny motor. W przypadku modelu IQ ten motor powoduje, że jazda w trasach to czysta przyjemność. W mieście pali zawsze 5 l/100 km. W trasie od 4 - 4.5l/100. Co ciekawe, przy 150 - 160 spalanie chwilowe na płaskim terenie utrzymuje się na poziomie 5 l/100 (6 bieg - 2750 obr/min). Cichy, bezwibracyjny, bezawaryjny i extremalnie oszczędny.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 1NDTVRocznik: 2009Przebieg: 75000 Śr. spalanie: 4.8
Yaris/III 30.09.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Mam to auto już prawie 3 lata, wcześniej 2 lata jako mój samochód służbowy i tak mi się nim dobrze jeździ że odkupiłem go dla siebie. Pewny, nie bity, nie sprowadzany, nie kręcony serwisowany w ASO bo sam serwisowałem i dbałem o niego jak o swój własny. Co mogę powiedzieć: to tylko Yaris a jaki Yaris jest każdy widzi. Natomiast z tym silnikiem ma bardzo dobrą dynamikę i elastyczność. Ja na ten silnik mówię czasem wysokoobrotowy diesel bo żeby jechał trzeba mieć min 2 tys obrotów a kręci się prawie do 4. Obrotomierz wyskalowany do 6 tys. Więc przesiadka z benzyny nie była dużym problemem. Usterek silnika brak poza jedną: DPF. To największa bolączka tego samochodu. Nie lubi duszenia po mieście lub jazdy na trasie ale przez tereny zabudowane gdzie się rzadko przekracza 50 kmh. Poza miastem bajka. Mój osobisty rekord wg wskazań komputera na 90-kilometrowej trasie spalanie 3.8 l. Na autostradzie przy 140 na godzinę ponad 6. optymalnie jest jechać 120, na trasie bez autostrady bez gór w pobliżu poniżej 5l. W górach gdzie mieszkam ponad 5l. W mieście ok 6,5 l. Wnioski: świetna alternatywa dla małych silników TSI i innego czegoś co ma 1L pojemności a moc to pojęcie abstrakcyjne, ten dieselek mało pali a dobrze przyśpiesza 200 Nm. momentu robi swoje.Tym samochodem z tym silnikiem można jeździć na co dzień i na wycieczkę (objechane Węgry, Słowacja, Austria, Czechy).

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.4 D-4D 90KM DPFRocznik / Przebieg: 2014-210000 km Śr. spalanie: 5.5l
Darek 15.06.2018
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Jestem posiadaczem Verso-S z 2011 roku. Zrobiłem już nim ponad 30tkm i jak narazie pełne zadowolenie. Nie jest to może demon prędkości, ale w porównaniu np. do 1.3 CDTI 90KM który wcześniej miałem w Corsie jest dużo zrywniejszy i ma stosunkowo niewielką turbodziurę. DPF póki co nie robi problemów, jedyne, że gdy załączy się mu wypalanie, widać to jedynie po spalaniu - brak kontrolki, która by o tym informowała. Duży plus za 6-biegową skrzynię biegów, na trasie mogę jechać spokojnie 140-150kmph mając jakieś 2,5tys obrotów, co pozwala na osiągnięcie spalania na poziomie 5,5 l / 100km. Z resztą oszczędność, to jego ogromna zaleta. Przy jeździe po krajówkach, przepisowo, potrafił zejść do poziomu 4,3 l / 100km.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Verso-S / 90KMRocznik / Przebieg: 2011 / 175tkm Śr. spalanie: 5.2
MURSI 24.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Dobry silnik, trwały i niezawodny ale zbyt mułowaty do Toyoty Auris. Dość cichy jak na diesla, ekonomiczny i przeznaczony raczej do jazdy poza miastem. Osobiście jeżdżę dużo po mieście na niewielkich odcinkach przez co silnik często jest niedogrzany ale sprawuje się świetnie i przez 5 lat nie miałem żadnej awarii. Ubytki oleju silnikowego wahają się w granicach 1.5l od wymiany do wymiany, czyli co 10 tyś km. Ogólnie polecam dla spokojnych kierowców. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: : AURIS/90kMRocznik / Przebieg: 2010/104000 Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.