Silnik Toyota 2.0 D-4D o mocy 110KM zadebiutował w 1999 roku w Toyocie Avensis T22. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich wadą jest kosztowna naprawa a zakup nowych sięga kwoty 10.000 zł za komplet. Obecnie na rynku są firmy, które zajmują się ich regeneracją. Konstrukcja silnika oraz podzespołów jest trwała i nie przysparza większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i wymiany na czas oleju, filtrów a zwłaszcza rozrządu. Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.
Na plus trzeba zaliczyć trwałe wtryskiwacze oraz turbosprężarkę, Bolączką tej odmiany jest niskiej trwałości koło dwumasowe a jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km. Oczywiście nie jest to regułą a wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu. Poza tymi problemami można śmiało powiedzieć że silnik Toyoty jest dobrą jednostką i przy odpowiednim użytkowaniu i serwisowaniu można pokonać duże przebiegi bez większych problemów. Trzeba jednak pamiętać o regularnym serwisie a zwłaszcza o wymianach oleju maksymalnie co 15 tys km oraz tankowaniu dobrej jakości paliwa, co pozwoli na zmniejszenia ryzyka drogich awarii.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 6) | (8.9) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 9.7/10 |