Ford

Silnik Ford 1.6 TDCi 8V 105KM Econetic DLD-416

27547
Silnik Ford 1.6 TDCi 8V 105KM Econetic DLD-416

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.6 TDCI o mocy 105KM miał zastosowanie w modelu Ford Focus od 2012 roku. Jednostka 1.6TDCI 105KM z oznaczeniem Econetic, to bardzo oszczędna wersja , w którym zastosowano najnowszą technologię która pozwalała na obniżenie kosztów użytkowania  nie tracą przy tym na kulturze pracy.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5 .


DPF nie sprawia żadnych problemów jest całkowicie bezobsługowy. Obecnie filtr jest suchym, pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać. Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się praktycznie bezawaryjny. Również dopracowano jego dopalania już niema konieczności jazdy na wyższych obrotach lub dłuższych trasach. Jednostka współpracują z 6-stopnową skrzynia jej przełożenia są bardzo męczące zwłaszcza podczas jazdy miejskiej.. W specjalnej wersji Econetic o pojemności 105KM charakteryzuje się emisją spalin CO2 na poziomie 88g/k.


Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz seryjnie zostały wyposażone w funkcję Start-Stop co pozwala na znaczne obniżenie spalania. W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 3,5L! co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.Jednostka jest dynamiczna i bardzo elastyczna a kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie. Reasumując, jednostka o mocy 105KM jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających przyzwoitych osiągów i niskich kosztów użytkowania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • dobra kultura pracy
  • bardzo niski poziom spalania

Wady

  • koszty obsługi serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-416
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.3)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

43%
14%
11%
4%
25%
4%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

25.01.2022 Focus MK3
(10.0)
Opinia: Silnik rewelacja. Bardzo ładna kultura pracy. Funkcja start/stop przy tym przebiegu negatywnie się nie odbiła na silniku i osprzęcie. 6 biegów... na trasę bajka. Jest dobre dojście do turbiny, DPF.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie, kultura pracy, DPF można zregenerować jest rozbieralny jak to w HDI 1.6 PSA. Do jazdy podmiejskie i miejskiej jak ta lala, można śmigać.
Wady: Jeszcze nie stwierdziłem. Wiem że jest na wytryskach Siemensa (tak piszą) to chyba jedyna wada.
  • Silnik: 105KM / NGDA
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
09.04.2021 Focus MK3
(5.3)
Opinia: To nie prawda silnik może ok bo jest to stara konstrukcja ale osprzęt to tragedia wtryski wytrzymują gdzieś do 200tys. Potem zaczynają się problemy a ci gorsza ciężko się je regeneruje w sumie to lepiej kupić nowe za ponad 3 tys. Do tego przy takim
  • 6.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Mało pali cichy ekonomiczny jeżeli wszystko jest wymienione
Wady: Dopalacz DPF oraz wymiana wtrysków idą w tysiace
  • Silnik: 105
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
26.12.2017 Karol
(9.7)
Opinia: Mam ten silnik w Foce z 2012 roku auto z Niemiec pełen serwis do 190 tys włącznie z wymianą rozrządu w ASO do dani dzisiejszego przejechane 234tys i nic się nie dzieje.Silnik cichy,elastyczny i bardzo mało palący,moc 105KM jest tak w sam raz mogło by
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Focus MK3 Kombi Econetic
  • Rocznik / Przebieg: 2012 r 234.000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam