Silnik Ford 1.6 TDCI o mocy 105KM miał zastosowanie w modelu Ford Focus od 2012 roku. Jednostka 1.6TDCI 105KM z oznaczeniem Econetic, to bardzo oszczędna wersja , w którym zastosowano najnowszą technologię która pozwalała na obniżenie kosztów użytkowania nie tracą przy tym na kulturze pracy.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego normę Euro5 .
DPF nie sprawia żadnych problemów jest całkowicie bezobsługowy. Obecnie filtr jest suchym, pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać. Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się praktycznie bezawaryjny. Również dopracowano jego dopalania już niema konieczności jazdy na wyższych obrotach lub dłuższych trasach. Jednostka współpracują z 6-stopnową skrzynia jej przełożenia są bardzo męczące zwłaszcza podczas jazdy miejskiej.. W specjalnej wersji Econetic o pojemności 105KM charakteryzuje się emisją spalin CO2 na poziomie 88g/k.
Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz seryjnie zostały wyposażone w funkcję Start-Stop co pozwala na znaczne obniżenie spalania. W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 3,5L! co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.Jednostka jest dynamiczna i bardzo elastyczna a kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie. Reasumując, jednostka o mocy 105KM jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających przyzwoitych osiągów i niskich kosztów użytkowania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (8.3) |
Trwałość | 8.7/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 9.0/10 |