Ford

Silnik Ford 1.4 TDCi 8V 70KM DPF DLD-414

15798
Silnik Ford 1.4 TDCi 8V 70KM DPF DLD-414

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silniki Ford 1.4 TDCi o mocy 70KM  montowana był od 2008 roku w samochodach marki Ford Fiesta, Fusion oraz Mazda2. Jednostka została opracowana przez francuski koncern PSA przy współpracy inżynierów Forda.  Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.W porównaniu do wersji z przed 2008roku wprowadzono szereg zmian mających na celu przestrzeganie norm środowiskowych oraz podniesienie dynamiki silnika.


Zainstalowano  filtr cząstek stałych co pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 5, oraz zastosowano system wtrysku oparto o wtryskiwacze firmy Bosch. Niestety DPF (filtr cząstek stałych) należy do jednej z najbardziej awaryjnych części nowoczesnych silników wysokoprężnych. Jednostki te charakteryzują się sporą trwałością ze względu na stosunkowo prostą konstrukcję oraz brak koła dwumasowego. Użytkownicy mogą narzekać na przeciętną moc, dynamikę oraz niską kulturę pracy. Spalanie na przyzwoitym poziomie. Uwaga na tankowane paliwo należy pamiętać o jego dobrej jakości inaczej może dojść do  usterki układu wtryskowego, a konkretnie wtryskiwaczy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niskie spalanie
  • wtryski podlegają regeneracji
  • niskie ceny serwisu i części
  • łatwa dostępność częśc

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • awarie turbosprężarki po wyżej 200 tys/km
  • lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości paliwo
  • Filtr cząstek stałych (wybrane modele)

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-414
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.8)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 6.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

60%
0%
0%
0%
0%
40%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

03.06.2018 Tom
(4.3)
Opinia: Ford fiesta mk 7 1.4 tdci z filtrem Dpf 260tyś km jak narazie ok a co dalej zobaczymy
  • 5.0/10
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Ford fiesta
  • Rocznik / Przebieg: 2012
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
19.04.2018 Olo
(9.3)
Opinia: Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba wyciąć nic podobnego wszystko jest OK.Silnik jak na swoją moc i pojemność dosyć się zbiera i przy tym nie wiele
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Fiesta 70KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011.r 162.tys
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam