Silnik Fiat 2.2 MultiJet II o mocy 150KM został w prowadzony na rynek w 2015 roku wraz z modelem Giulia. Konstrukcja opracowana od podstaw, o bardzo zaawansowanej technologi, ma uzupełnić dotychczasową jednostkę 2.0 MultiJet. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 440 Nm dostępny od 2500 Obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania . Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie filtra cząstek stałych DPF który jest całkowicie bezobsługowy i nie wymaga żadnych dodatków płynów .
Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach. Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania , całość bloku ciśnieniowo odlana z aluminium. Wszystkie te zabiegi przekładają się na niższą wagę jednostki a co za tym idzie lepsze osiągi niższe spalania oraz dobrym wytłumienie hałasu. Silnik współpracuje z turbosprężarką zintegrowaną z kolektorem wydechowym. W silniku znajdziemy bardzo zaawansowany technologicznie układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania.
Specjalnie zaprojektowany na nowo system wtrysku o ciśnienie 2000 bar z funkcją wtrysku o zmiennej prędkości. Aby obniżyć hałas wdrożono nowe rozwiązania zastosowano pompę olejową z przesunięciem oraz przeciw ważne wałki. Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.
Silnik znajdziemy w nowych modelach : Jeep Cherokee, Alfa Romeo Giulia, Alfa Romeo Stelvio
Silnik występuję w kilku odmianach mocy 136KM 150KM 180KM 200KM 209KM
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |