Volkswagen

Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 110KM EA288

66044
Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 110KM EA288

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.6 TDI 16V o mocy 110KM to jednostka z rodziny silników EA288, która weszła do produkcji w 2012 roku i miała zastosowanie w Audi A3 8V, Seacie Leon III, Skodzie Octavia III oraz VW Golf VII, Golf Sportsvan i Touran II. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. 


W jednostce 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz poprawienie dynamiki silnika. W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowana elektronicznie, która została zintegrowana z kolektorem wydechowym. Jej główną wadą są wyższe koszty napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy.


Silnik 1.6 TDI posiada nowy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzonym wodą z dwoma pętlami. Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie wyśrubowanych norm spalin Euro 6. Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym, który w szczególności daje się we znaki użytkownikom. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania. Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km. W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji, charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany, problematyczny filtr cząstek stałych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niska spalanie

Wady

  • awarie DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CXXB, CRKB, DBKA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: VW-norma 507.00 5W-30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
DPF
Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (7.8)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 9.1/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 1

Najbardziej awaryjna część

13%
10%
10%
16%
29%
23%
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

01.08.2024 Seat Leon 3 HB
(9.0)
Opinia: Od dwóch lat jestem posiadaczem Leona III HB w tej wersji silnikowej(oznaczenie CRKB) z 6 stopniowym manualem, a więc bez dwumasy. Kupiony przy przebiegu 182tys, aktualnie 233tys, a więc po 50tys km można(wydaję mi się)napisać rzetelną recenzję. Po zakupie zrobiony klasyczny serwis filtrowo olejowy +
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Spalanie Tani w utrzymaniu Kultura pracy
Wady: Moc
  • Silnik: CRKB 110km
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 233000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
14.01.2021 Wolkswagen Golf 2016'
(7.7)
Opinia: regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździe), Zero awarii, naprawy tylko eksploatacyjne - tarcze, klocki, tylny amortyzator (notabene klekoczący od nowości - ten model ma taką przypadłość)
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Bezproblematyczna eksploatacja.
Wady: Fabryczne amortyzatory do wymiany, zapychający się po 200.000 km DPF.
  • Silnik: 115km/CXXB
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
23.05.2020 skoda octavia kombi
(8.7)
Opinia: Do poprzednika dodam tylko ... Jak macie w miare nowe auto ..przy wymianie oleju ..wyciac ocieplenie miski olejowej.. Przy wiekszych predkosciach 150- 160km/h i temperaturze zewnetrznej 20°C + temperatura oleju rosnie powyzej 110°C ..co napewno skruci zywotnosc waszego autka.... I tak jak poprzednik sprawdzcie ilosc oleju w
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: niskie spalanie ..cicha praca ..brak jakichkolwiek usterek.. Tankowac zmieniac olej i jezdzic..
Wady: Wymiana rozrzadu !! Nie czekac na fabryczne 160tys.. Wadliwe lozyska napinaczy i rolek rozrzadu ..po 90tys km trzeba kontrolowac czy nie zaczynaja chalasowac .. Obsluga ... Bez podnosnika lub kanalu najazdowego ..nie zmienimy ani filtra oleju ani rozrzadu ... Maly zapas mocy przy najnizszych obrotach .. ruszanie z miejsca przy wlaczonej klimie to problem..
  • Silnik: 1.6 tdi 110ps
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 165000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
23.05.2020 VW golf 7 kombi
(8.0)
Opinia: Vw golf wariant..skrzynie 5G..mam auto z tym silnikiem od 30tys.km obecnie 150tys czyli 120tys w 4 lata.. Auto uzytkowane dojazd do pracy ok 2 km + ogulne uzytkowanie + kilka razy w roku trasa powyzej 3.5tys km ..czasami trasy po 100-200km.. Spalanie nieco wyzsze niz podaje
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Rowna w miare cicha praca.. Przy dobrym traktowaniu odwdzieczy sie przy tankowanii .. Po zaczipowaniu na 130kmi 300nm..super .. Chyba bezkonkurencyjna trwalosc w tym przedziale pojemnosci..
Wady: Jazda a raczej ruszanie z wlaczona klima to tragedia troche malo mocy w najnizszych obrotach .. Przy mocy fabrycznej .. Po zaczipowaniu na 130km i 300nm..bez wad... Problematyczna obsluga .. Bez podnosnika nie wymienimy oleju ani rozrzadu jak w 1.9.. Ale tego nie robi sie co dzien wiec to nie jest chyba wada..
  • Silnik: 1.6tdi 110ps..czip 130ps/300nm
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 150tys.k.
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
24.03.2020 Audi A3 Sportback
(9.3)
Opinia: bardzo przyjemny w użytkowaniu, cichy, oszczędny i bardzo elastyczny silnik (przynajmniej w połączeniu z automatem, szybko wrzuca wysokie biegi, co przekłada się na niskie obroty i oszczędność, wersją z manualem nie jeździłem)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: cichy, przyjemny dźwięk (nie klekocze), dobrze się zbiera przy każdych obrotach (skrzynia S-Tronic) - jak na swoją moc jest bardziej dynamiczny, niż mogłoby się wydawać
Wady: na razie nie stwierdziłem i oby tak dalej :)
  • Silnik: 110KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam