Volkswagen

Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 120KM EA288

35364
Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 120KM EA288

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.6 TDI 16V o mocy 120KM to jednostka z rodziny silników EA288, która weszła do produkcji w 2015 roku i miała zastosowanie w Skodzie Superb III oraz VW Passat B8. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. 


W jednostce 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz poprawienie dynamiki silnika. W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowana elektronicznie, która została zintegrowana z kolektorem wydechowym. Jej główną wadą są wyższe koszty napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy.


Silnik 1.6 TDI posiada nowy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzonym wodą z dwoma pętlami. Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie wyśrubowanych norm spalin Euro 6. Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym, który w szczególności daje się we znaki użytkownikom. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania. Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km. W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji, charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany, problematyczny filtr cząstek stałych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niska spalanie

Wady

  • awarie DPF/jazda miejska
  • zdecydowanie za słaby silnik do masy auta VW Passat

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DCXA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 norma 507.00, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol EDGE 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
DPF
Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.3)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

11%
11%
17%
11%
44%
6%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

06.06.2023 Passat B8 Variant
(9.0)
Opinia: Jestem zadowolony bo nic nie pali, osiągi wystarczające.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Spala ok 4,5/5,5 w cyklu mieszanym
Wady: Nie jest to 2.0 TDI
  • Silnik: 120KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 148000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
28.01.2023 VW PASSAT B8
(9.3)
Opinia: Silnik ma wystarczające osiągi jak na passata, wiadomo że jak by był mocniejszy było by lepiej ale na pewno nie zamula na drodze, jedynie co mi przeszkadza to po prostu "brzydki" dźwięk silnika przy jeździe spokojnej takiej z niskimi prędkościami obrotowymi, nie słychać nawet takiego
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: mało pali, wystarczająco dynamiczny
Wady: brzydki dźwięk silnika
  • Silnik: 1,6 TDI 120KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 255000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
17.04.2022 Passat B8 1.6 TDI
(10.0)
Opinia: Autu na początku brakowało dynamiki, ale został przeprowadzony chiptuning po pierwszych 5tys kilometrach. Od tej pory auto jest idealna na każde warunki. W mieście dostatecznie dynamiczni, a na trasie wręcz bez wad. Jedyne co się zużyło to jedna świecą do wymiany oraz sprzęgło (z
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalania Trwałość Koszty utrzymania Dynamika
Wady: Nie najlepsza kultura pracy
  • Silnik: DCXA
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
22.11.2021 Passat B8
(8.7)
Opinia: Do normalnej jazdy silnik wystarczający. Oczywiście dynamika mogła by być lepsza ale biedy też nie ma. Bez problemu na autostradzie można jechać 160-180km/h, Mimo stosunkowo niewielkiej mocy prędkość max ponad 200km/h oraz możliwość podłączenie przyczepy do 1800kg co świadczy o solidnym układzie napędowym.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Na razie bez awarii oraz niskie spalanie
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
06.11.2019 Passat
(0.0)
Opinia: Właśnie przejechałem na tym silniku 300 tysięcy, jedynie co należało zrobić to podkładki pod wtryskami, DPF wymontowałem następnie zalałem płynem i na cały dzień i jest jak nowy. ogólnie jeśli chodzi o moc parametry na tyle przy zwykłym że uważam za wystarczające tym bardziej że
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 120 dcxa
  • Rocznik / Przebieg: 2015/300000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam