Silnik BMW 1.7 tds o mocy 90KM z oznaczeniem M41 był stosowany w latach 1995-2000.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem pośrednim realizowanym za pomocą pompy wtryskowej Bosch. Silnik współpracuje z kołem dwumasowym. Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem, przeciętną kulturą pracy oraz słabą dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów i tankowaniu na stacjach benzynowych nie sprawiał większych problemów.
Jednak jednostka nie jest wolna od problemów, poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej , kolejnym mankamentem jest problem z zaworem EGR który często się zacina. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.
Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilkudziesięcioletnie, dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarki lub pompy wtryskowej czy sprzęgła. Na szczęście nie są to tak drogie i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail. Ze względu na popularność marki BMW na naszym rynku oraz silników diesla, przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pośredni
pośredni -pompa wtryskowa
Średnia (głosów: 1) | (5.3) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 1.0/10 |