BMW

Silnik BMW 2.5 R6 d 24V 163/177KM M57

40812
Silnik BMW 2.5 R6 d 24V 163/177KM M57

Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik BMW 2.5d M57 o mocy 163KM (M57D25)  był stosowany w latach 2000-2007 roku. Jednostka 6 cylindrowa , z wtryskiem bezpośrednim z początkowych lat produkcji realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej  wtryskami elektromagnetycznymi firmy Bosch.Jednostka współpracująca z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek firmy Garret.


W silniku zastosowano bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch napędzany dwoma wałkami rozrządu  W 2002 roku wprowadzono nowy system wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch o ciśnieniu 1350 bar ,oraz turbosprężarkę, która od tej pory była sterowana elektronicznie.. Od 2004 roku praktycznie każda jednostka była wyposażona w problematyczny filtr cząstek stałych. Element szczególnie podatny na awarie jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim . Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika.


Reasumując silnik 2.5 litrowy  jest konstrukcją udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu. Najczęstsze awarie dotyczą turbosprężarki, kolektora dolotowego czy już wspomnianego DPF-u..Trzeba nadmienić że silniki z pierwszych lat produkcji są bardzo trwałe i można spokojnie zrobić na nich nawet milion kilometrów bez naprawy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • awarie klapek w kolektorze dolotowym
  • awarie wtrysków pizoelektrycznych po 2003r
  • awarie DPF-u

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M57 D25
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje wszystkie po 2004 roku, z pierwszych lat produkcji brak DPF
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.5)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

18%
14%
14%
23%
14%
18%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

04.06.2024 Bmw e61 2004
(6.3)
Opinia: Polecam jeżeli lubi ktoś spalanie i wydatki identyczne jak w 3.0 z słabszą mocą :D Posiadam owy silnik,przerabiałem już chyba każdy element eksploatacji w tym pojeździe,worek siana zostawiony u handlarzy częściami,przy przebiegu 350k posypało się turbo+dwumas+wtryski+sterownik świec zarowych + świece zarowe+kolektor wydechowy. Koszta takiej zabawy przerosły
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Trwałość jednostki. Trwałość oryginalnych części
Wady: Nie przyjmuje zamienników zupełnie... Spalanie jak w 3.0 Wysokie koszta utrzymania
  • Silnik: 177HP
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 365
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
18.01.2023 BM5
(6.3)
Opinia: Wywala korek od płynu chłodniczego, turbosprezarka siada przy 300000, regularna wymiana dobrego oleju, pęka rura od intercoolera.
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Mocy, i spalanie na normalny poziomie, duże przyspieszenie
Wady: Usterki drobne ale się zdarzają, fotel, który beznadziejnie przesuwa sie i podnosi, urywają się plastikowe przyciski.
  • Silnik: 2.5/163 km
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
10.10.2022 BMW E60 2.5 D
(10.0)
Opinia: Jak przysłowie mówi,, Jak się dba tak się ma" To dotyczy tego silnika. Im częściej wymienia się olej oraz wymienia filtry oraz czyści wtryski tym dłuższa żywotność będzie miał silnik.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy Dynamika
Wady: Za pychający się DPF
  • Silnik: 177
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 402000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
26.01.2022 BMW E60
(9.7)
Opinia: 630 000 tys przebiegu i nadal rośnie.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy i dynamiczny.po mapie kładzie 3.0d na łopatki.
Wady: Sporo pali.
  • Silnik: M57 2.5
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 630 000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
04.04.2021 E39
(9.0)
Opinia: Niezniszczalna jednostka, w manualu na prawdę można osiągnąć dobre spalanie, mocy nie brakuje. 315 000km i jeszcze seryjne turbo, wtryski itp. Polecam
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: M57D25 163KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 315 000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam