Silnik 2.5 R6 d 24V 163/177KM (M57D25) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 15529

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5d M57 o mocy 163KM (M57D25)  był stosowany w latach 2000-2007 roku w BMW, Range Rovera oraz Opel omega.Jednostka 6 cylindrowa , z wtryskiem bezpośrednim z początkowych lat produkcji realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej  wtryskami elektromagnetycznymi firmy Bosch.Jednostka współpracująca z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek firmy Garret.W silniku zastosowano bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch napędzany dwoma wałkami rozrządu  W 2002 roku wprowadzono nowy system wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch o ciśnieniu 1350 bar ,oraz turbosprężarkę, która od tej pory była sterowana elektronicznie..Od 2004 roku praktycznie każda jednostka była wyposażona w problematyczny filtr cząstek stałych. Element szczególnie podatny na awarie jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim .Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika.Reasumując silnik 2.5 litrowy  jest konstrukcją udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu. Najczęstsze awarie dotyczą turbosprężarki, kolektora dolotowego czy już wspomnianego DPF-u..Trzeba nadmienić że silniki z pierwszych lat produkcji są bardzo trwałe i można spokojnie zrobić na nich nawet milion kilometrów bez naprawy.

Zalety:
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie klapek w kolektorze dolotowym
awarie wtrysków pizoelektrycznych po 2003r
awarie DPF-u

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(6.33)
Trwałość
 5/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

E39 04.04.2021
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Niezniszczalna jednostka, w manualu na prawdę można osiągnąć dobre spalanie, mocy nie brakuje. 315 000km i jeszcze seryjne turbo, wtryski itp. Polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: M57D25 163KMRocznik: 2003Przebieg: 315 000 Śr. spalanie: 6.5
E61 29.09.2019
Średnia:
(3.67)
Tak

Opinia: BARDZO FAJNY MOTOR,, następny będzie na pewno diesel o podobnej mocy

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: -m57d25. 177 KMRocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 9.5L

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.