Silnik BMW 2.5d M57 o mocy 163KM (M57D25) był stosowany w latach 2000-2007 roku. Jednostka 6 cylindrowa , z wtryskiem bezpośrednim z początkowych lat produkcji realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej wtryskami elektromagnetycznymi firmy Bosch.Jednostka współpracująca z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek firmy Garret.
W silniku zastosowano bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch napędzany dwoma wałkami rozrządu W 2002 roku wprowadzono nowy system wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch o ciśnieniu 1350 bar ,oraz turbosprężarkę, która od tej pory była sterowana elektronicznie.. Od 2004 roku praktycznie każda jednostka była wyposażona w problematyczny filtr cząstek stałych. Element szczególnie podatny na awarie jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim . Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika.
Reasumując silnik 2.5 litrowy jest konstrukcją udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu. Najczęstsze awarie dotyczą turbosprężarki, kolektora dolotowego czy już wspomnianego DPF-u..Trzeba nadmienić że silniki z pierwszych lat produkcji są bardzo trwałe i można spokojnie zrobić na nich nawet milion kilometrów bez naprawy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 6) | (7.5) |
Trwałość | 9.2/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 7.8/10 |