Silnik Toyota 1.4 D-4D o mocy 90KM ma szerokie zastosowanie w marce Toyota. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail. Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch – stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne, ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.
Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90-konnej, która wpływa na podniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D-4D jest brak często awaryjnego koła dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność, dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano problematyczny filtr cząstek stałych. Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego wtrysku tzw. dotrysku który ma za zadanie dostarczenie w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie.
W razie uszkodzenia element w naprawie jest bardzo kosztowny. Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów. Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, brak koła dwumasowego oraz DPF który nie jest tak uciążliwy. W dodatku konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 28) | (9.0) |
Trwałość | 8.3/10 |
Utrzymanie | 9.5/10 |
Dynamika | 9.1/10 |