Silnik Toyota 2.2 D4D o mocy 150KM Toyota wprowadziła na rynek w 2005 roku w modelach Auris, Avensis, RAV4 oraz w Lexusie IS 220d. W 2008 roku wprowadzono wersje D-CAT 177KM (Diesel Clean Advanced Technology) – jest to zaawansowana technologia oczyszczania spalin, seryjnie wyposażona w DPF. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Denso.
Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Bardzo dobre przyśpieszenie, doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.
Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D. Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10l/100km. Poza tym jednostka oferuje świetne osiągi, bardzo dobre przyspieszenie, elastyczność oraz wysoką kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Wadliwe modele
awarie uszczelki pod głowicą !!!
sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!
Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM
Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys
Avensis 2AD ( 2005 – 2009)
RAV4 2AD ( 2005 – 2008)
Auris 2AD (2006 2009)
Verso 2AD ( 2005- 2008)
W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.
Średnia (głosów: 14) | (8.3) |
Trwałość | 8.9/10 |
Utrzymanie | 7.4/10 |
Dynamika | 8.6/10 |