BMW

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 143KM N47

66612
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 143KM N47

Silniki BMW d Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0d  143KM o oznaczeniu N47 wprowadzono na rynek w 2007 roku. Miał zastosowanie w modelach BMW Serii 1, Serii 3, Serii 4, Serii 5 oraz X1, X3 i MINI R56.  Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Podstawową zmianą było wykonanie bloku silnika ze stopu aluminium, co miał przełożyć się na niższą wagę o prawie 17kg w porównaniu do starszej wersji.  Charakterystyczną cechą tej odmiany jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów (w poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu).



W tej odmianie silnika 2.0 N47 o mocach występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi o ciśnieniu 1600bar !!! Niewątpliwie jest to atut tej wersji ponieważ w razie awarii można je łatwo zregenerować. Ponadto zmodyfikowano turbosprężarkę VGT o zmiennej geometrii łopatek, która od tej pory była sterowana elektronicznie. Omawiając turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszta obsługi w razie ewentualnej naprawy.



Egzemplarze z przebiegiem 160-180tyś kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą spore koszta. . Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys .



Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych  koła dwumasowego około 150tys  ,turbosprężarki VGT około 200tys Reasumując 2 litrowa jednostka wysokoprężna z koncernu BMW charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz niezłą kulturą pracy zwłaszcza w nowszych modelach, lecz wiele egzemplarzy miewa drogie usterki. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta , silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie łańcucha rozrządu
  • awarie kolektora dolotowego-Klapy wirowe
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie turbosprężarki VGT
  • awarie wtrysków pizoelektrycznych- nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

OLEJ
Zaleca się zmiany oleju Maksymalnie co 15 tyś/km przez co wydłużymy żywotność turbosprężąki
Układ wtryskowy !
W silniku 2.0 N47 występują dwa rodzaje układu wtryskowego
wersje o mocach niższych od 116-143 układ z wtryskami elektromagnetycznymi  Bosch
wersje o mocach wyższych od 163KM -204 układ z wtryskami piezoelektrycznymi Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.7)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

18%
17%
17%
16%
16%
15%
Suma głosów: 87

Opinie użytkowników

20.05.2024 E87 LCI
(8.0)
Opinia: jeżdżę i nie mam problemów :)
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: kultura pracy niskie spalanie niska awaryjność osprzętu silnika
Wady: drogi rozrząd
  • Silnik: 143
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 349324
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
19.12.2020 118d E87 LCI
(8.0)
Opinia: Odpowiedz do opinii: Marek 23.10.2018 Brzydka praca silnika to znak iż trzeba wymienić rozrząd. Drgająca gałka to wadliwa, już sypiąca się dwu masa. Prosił bym o niewypowiadanie się na temat czegoś, o czym nie ma się pojęcia.
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 143 hk-105 kW/N47
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 230tys
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
16.06.2019 390L
(6.7)
Opinia: Bardzo dobry samochodzik
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: N47D20C
  • Rocznik / Przebieg: 2009/120tys
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
23.10.2018 Marek
(8.0)
Opinia: Ten silnik to jakaś porażka.Bardzo brzydka praca jednostki + duże wibracje na karoserii.No i ten drgający drążek zmiany biegów.Uważam ten silnik za klęskę inżyniera .Jak tak ma pracować silnik w aucie segmentu premium to dziękuje.
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 318d /143 km
  • Rocznik / Przebieg: 2010/260000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Odradzam