BMW

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 204/218KM N47

30890
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 204/218KM N47

Silniki BMW d Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0d  o oznaczeniu N47D20 i mocy 204KM lub 218KM wprowadzono na rynek w 2007 roku. Miał zastosowanie w modelach BMW Serii 1, Serii 3, Serii 5 a także X1 i X3. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Podstawową zmianą było wykonanie bloku silnika z stopu aluminium, co miał przełożyć się na niższą wagę o prawie 17kg w porównaniu do starszej wersji. Jest to nowoczesna jednostka, w której zastosowani szereg nowatorskich rozwiązań. W tej odmianie silnika 2.0 N47 o mocy 204KM lub 218KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar.



Plusem zastosowania takiego układu jest bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa przez auto mniej spala oleju napędowego. Niestety wtryski są bardziej wrażliwe i poddatne na uszkodzenie a co za tym idzie droższe w ewentualnej naprawie. Wtryskiwacze piezoelektryczne są praktycznie nienaprawialne można co najwyżej wymienić ich końcówki na nowe, a koszty ich wymiany idą w tysiące !!! W opinii użytkowników układ wtryskowy powinien bezproblemowo wytrzymać przebiegi około 200 tys bez jakichkolwiek awarii. Ze względy na podniesienie mocy oraz osiągnięciu wyższego momentu obrotowego w silniku została wzmocniona konstrukcja wału korbowego.



Charakterystyczną cechą jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów.( W poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). Ponadto tej wersji zastosowano doładowanie sekwencyjne z dwoma turbosprężarkami różnej wielkości. Omawiając turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszta obsługi w razie ewentualnej naprawy. Egzemplarze z przebiegiem 160-180tyś kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą spore koszta. . Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys .



Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych. Trzeba nadmienić że modele po 2010 roku są mniej awaryjne i nie stwarzają tak wielu przykrych i kosztownych problemów. Jednak trzeba pamiętać że mamy do czynienia z bardzo wysiloną oraz zaawansowaną technologicznie jednostką, a co za tym idzie w razie jakichkolwiek awarii potencjalny użytkownik musi liczyć się z dużymi kosztami ich naprawy. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta , silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • silnik bardzo wysilony
  • osprzęt poddatny na awarie
  • awarie wtrysków pizoelektrycznych- nienaprawialne
  • awarie łańcucha rozrządu
  • awarie koła dwumasowego
  • koszty serwisu
  • koszty części

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią Turbo kompresor
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.2)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

19%
17%
17%
14%
17%
17%
Suma głosów: 42

Opinie użytkowników

27.10.2023 F10 LCI 525d xDrive
(9.0)
Opinia: Silnik wymagający bardzo dobrej opieki serwisowej, wydaje się, że podstawą bezawaryjnej jazdy jest wyłączenie systemu start/stop i wymiana oleju co 10-12 tyś km.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - bardzo dobre osiągi - akceptowalne zużycie paliwa - dobra trwałość
Wady: - kultura pracy -
  • Silnik: 218 KM/ N47S1
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 239000
  • Spalanie: 7.9 l/100km
Polecam
21.11.2019 Bmw 5 F11
(4.7)
Opinia: Silnik w Bmw F11 2012r x drive przebieg 190tys. Totalna porażka , rozciągający się łańcuch(wymiana 7 tys zł.) , wtryski leją brak możliwości zregenerowania(2500 za sztukę) ,turbiny po regeneracji (4 tys. )przejechałem 11tys ,obie znowu mokre. Na szczęście udało się sprzedać.
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Duża moc
Wady: Bardzo drogi w utrzymaniu
  • Silnik: 218
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
08.11.2017 Anna
(10.0)
Opinia: "Fantastyczna akustyka,szybki czas reakcji, doskonałe przyspieszenie,co w sumie daje olbrzymią przyjemność z jazdy, bardzo dobre przyspieszenie jak na 4-cylindrowy silnik, tutaj w jednej z niższych dostępnych wersji, jednak można się zagapić i dobić niepostrzeżenie do 180kmh. Na trasie jadąc pół na pół po drogach krajowych
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW 3/150KW
  • Rocznik / Przebieg: 2016/47000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
06.08.2017 Daniel
(9.0)
Opinia: "super auto silnik sprawuje się idealnie "
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 525
  • Rocznik / Przebieg: 180000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam