Silnik BMW 1.5 d o mocy 95 lub 116KM wszedł do produkcji w 2013 roku i ma zastosowanie w samochodach BMW oraz Mini. Jest jednym silników o oznaczeniu B37, inne odmiany to 4-cylindrowe B47 oraz 6-cylindrowe B57. Jednostka trzycylindrowa wyposażona w turbosprężarkę VGT-(Bosch-Mahle z pojedynczym zwojem) .
Wszystkie silniki z rodziny B wyposażone są w podwójny wałek rozrządu Vanos z systemem Valvetronic oraz łańcuch rozrządu.Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 !!! Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania.
Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Ideą inżynierów BMW jest stworzenie silników modułowych co jest z korzyścią dla całej rodziny, ponieważ wiele podzespołów może być wspólnych. Takim przykładem jest podobna konstrukcja oraz części omawianego silnika 1.5d B37 z silnikiem benzynowym B38. Cała rodzina silników produkowane w fabryce BMW Steyr w Austrii.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 6) | (9.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.8/10 |
Dynamika | 9.2/10 |