Popularne na rynku

Silnik BMW 2.0 R4 d B47 – opinie – wady – usterki

132744
Silnik BMW 2.0 R4 d B47 – opinie – wady – usterki

Silniki BMW d Serii B są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0d o mocach od 116 do 231KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku w modelu BMW X3. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą. Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania.


Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy.


Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków, zaworów itd.
Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki, która obecnie jest na łożyska tocznych ale nie we wszystkich wersjach np. w wersji 190-konnej występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym. W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5 L, typ oleju: BMW 5W30-Longlife-04, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata lub wskazania komputera

Olej
Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 
BMW 5W-30, Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51
Przeglądy/wymiany oleju
co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania, może przesunąć się nawet do 30.000 km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (8.5)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 15 0

Najbardziej awaryjna część

19%
24%
17%
11%
10%
19%
Suma głosów: 96

Opinie użytkowników

10.03.2024 Bmw 3 g20
(10.0)
Opinia: Mam g20 318d i silnik jest bardzo kulturalny, pali na dotyk, ma dopiero przejechane 50k km ale wydaje się że sporo pdzehedzie, olej wymieniany co 15k km, z tego co się orientowałem rozrzad wytrzymuje ok 180k km. Średnie spalanie 5,5l od nowości.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 50000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
30.11.2023 BMW 2 Active tourer 218d
(9.3)
Opinia: Zrobione 130 tyś bezawaryjnie, olej wymieniany co 15 tyś z kompletem filtrów. Pali 6.2 l /100 km. Oleju nie bierze, świetnie przyspiesza . Olej Motul 5w30 robi robotę. Filtr paliwa wymiana co 50 tyś. Sama eksploatacja jak na razie nic się nie psuje.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie Elastyczność Przyspieszenie Kultrura pracy - cichy jak na diesla
Wady: Jak na razie brak
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
01.10.2023 F30 / B47
(8.7)
Opinia: Serwis co 10000, tylko dobry olej i dobre filtry, system strat/stop nie używany z zasady, świece żarowe po 150tys. Rozrząd zapobiegawczo przy 188 tys (specjalista powiedział ze właściwie nie było po co, nie był rozciągnięty i ślizgi w dobrym stanie). Oleju między wymianami
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Ekonomiczny, dynamiczny i bezawaryjny silnik
Wady: Dość drogie oryginalne części serwisowe Akcje serwisowe EGR
  • Silnik: 318d - stage 1 200 koni / 500 niutonometrów momentu
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
30.04.2023 BMW 3er G21
(7.7)
Opinia: Silnik poprawiony względem starszego N47 lecz konstruktorom trafiła się gapa bo pęka blok za pompą wody i do układu wtłaczany jest olej silnikowy. Nie zdarza się to często ale trzeba mieć na uwadze, że tłuste ślady w zbiorniczku wyrównawczym oznaczają remont silnika.
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, ekonomia, dźwięk, dostępność części, prosta obsługa serwisowa, dużo miejsca pod maską, układ wtryskowy Bosch
  • Silnik: 190
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
09.11.2022 bmw 3 GT 320xd
(8.3)
Opinia: Wymiana oleju co 12 -14 tys km, silnik bezproblemowy. Nigdy nie dolewalem oleju miedzy wymianami.
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Ekonomiczy , przy napedzie x-drive , automatycznej skrzyni i mocy 190 hp spalanie na poziemie 7-8 l/100km. Dobra kultura pracy, w miare cichy jak na diesla.
Wady: N/A
  • Silnik: 190
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam