BMW

Silnik BMW 2.9 R6 d 24V 184/193KM M57

21161
Silnik BMW 2.9 R6 d 24V 184/193KM M57

Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik BMW 2.9d o mocy 184-193KM z oznaczeniem M57 to najbardziej rozpoznawalna jednostka diesla BMW która miał szerokie zastosowanie w wielu modelach.Trzeba nadmienić że silnik przez cztery lata z rzędu otrzymywał nagrodę za silnik roku w latach 1998-2002 .Jednostka 6 cylindrowa , z wtryskiem bezpośrednim firmy Bosch.Atutem tego układu jest zastosowanie wtrysków elektromagnetycznych z możliwością ich regeneracji w razie awarii.



Jednostka współpracująca z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek. W silniku zastosowano bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch napędzany dwoma wałkami rozrządu. Takie rozwiązanie przekłada się na rewelacyjne osiągi. Reasumując silnik M57 jest jednostką udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu.


Silnik w opinii użytkowników uchodzi za dobry i przy odpowiednim serwisowaniu nie powinien sprawiać większych problemów.
Niestety silnik nie jest niezniszczalny i przy większych przebiegach oraz nie regularnym serwisie zdarzają się awarie osprzętu Najczęstsze dotyczą turbosprężarki, kolektora dolotowego czy  koła dwumasowego .Trzeba nadmienić że silniki z pierwszych lat produkcji są bardzo trwałe i można spokojnie zrobić na nich nawet milion kilometrów bez naprawy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • doskonała dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • trwały układ wtryskowy zwłaszcza
  • bardzo trwała jednostka z 1-ch lat produkcji

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • awarie klapek w kolektorze dolotowym

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M57 D30
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch do 2002
  • Ilość oleju silnikowego: 7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

1998-2002r 3.0d oznaczenie M57- wtrysk bezpośredni -pompa wtryskowa
 wtryski elektromagnetyczne Bosch-możliwość regeneracji
2003-2008r 3.0d oznaczenie M57N – wtrysk bezpośredni- Commo Rail
wtryski pizoelektryczne Bosch -brak możliwości regeneracji tylko zakup nowych
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.9)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
40%
60%
0%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

12.04.2017 ikar
(9.3)
Opinia: "polecam !
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 193
  • Rocznik / Przebieg: 1999
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
16.01.2017 Pan Q
(10.0)
Opinia: "Od kilku lat wsypuje żwir zamiast oleju i silnik chodzi gładziutko - POLECAM :)"
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: E46/184
  • Rocznik / Przebieg: 2001
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
30.10.2016 pawel m
(8.7)
Opinia: "witam posiadam bmw e39 z tym silnikiem moc 184 km i jestem zadowolony srednie spalanie 8,0 litrow jednostka trwala polecam"
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: bmw e39 184 km
  • Rocznik / Przebieg: 2000 310000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
25.06.2015 pawel
(8.3)
Opinia: "witam posiadam bmw 3,0 dieslem jest trwaly i ekonomiczny jak na taka pojemnosc jest dynamiczny i radosc z jazdy polecam naprawde warto szczegulnie z pierwszych lat produkji"
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: bmw 5 e39 184 km
  • Rocznik / Przebieg: 2000 29000
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Polecam
01.05.2014 Ted
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo trwały i bezawaryjny,przebieg 275 tys beż żadnych przykrych niespodzianek.BMW X5 Moc 184 KM to wersja słabsza ale uważam że nie ma problemu z przyspieszeniem,spalanie różne średnio 8-9L.Jego wada to może trochę głośny ale do zniesienia.Po za serwisem olejów nigdy nic nie było robione,większość
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW X5 3.0d 184KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000r 275 tyś
Polecam