Silnik Opel 1.3 CDTI o mocy 90KM z oznaczeniem Z13DTH miał zastosowanie w samochodach Opel Corsa D oraz Astra H. Jednostka nie jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF co jest jej dużym atutem. Jednak po 2011 roku występuje wersja z oznaczeniem A13FD o mocy 90KM seryjnie z filtrem DPF, znajdziemy ją w modelu Opel Combo D. W jednostce występuje wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest przystępna cena oraz możliwość regeneracji.
Jednostka współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Kierowcy chwalą silnik 1.3 CDTI za wysoką kulturę pracy, niskie poziomy spalania oraz bezawaryjność. Przykładowym pojazdem z silnikiem 1.3 CDTI jest Opel Corsa o mocy 90KM, samochód osiąga przyzwoite wyniki spalania w mieście to około 7litrów, w trasie 5,0l/100km.
Pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 12 sekundach, nie jest to wynik rewelacyjny, ale do jazdy miejskiej zupełnie wystarczy. Silnik otrzymał tytuł engine of the year roku 2005 w kategorii najmniejszych jednostek wysokoprężnych. W 2009 roku Opel wprowadził II Generację 1.3 CDTI II Euro5 o mocy 95 KM seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF oraz posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.
Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć niskiej trwałości koło dwumasowe oraz zawór recyrkulacji spalin EGR.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Przeglądy i wymiany oleju co 30tys
ilość oleju 2.8L
Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys
1.3 CDTI/Multijet 90 KM (Euro4) bez DPF
1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!! wersja A13FD od 2012 r
1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji (Euro5) seryjnie wyposażony w DPF !!!
Turbosprężarka
1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria
1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria
1.3 MultiJet Fiat – brak koła dwumasowgo !!!
1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe
Średnia (głosów: 7) | (8.1) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 8.4/10 |
Dynamika | 7.9/10 |