Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki
Silniki Hyundai/Kia 1.6 CRDi o mocy 110-115KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest drugą po 90-konnej odmianą z pośród całej rodziny silników o oznaczeniu (D4FB). W tej wersji zdecydowanie poprawiła się dynamika oraz osiągi. Również nie jest wyposażona w nader uciążliwy osprzęt który jest często awaryjny i drogi w ewentualnych naprawach. Mowa tu o kole dwumasowym czy filtrze DPF który tutaj nie występuje. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail.
Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiada koła dwumasowego. W starszych wersjach nie jest wyposażonyw filtr cząstek stałych DPF.Po 2010 roku wszystkie odmiany silnika zostały seryjnie wyposażone w DPF to ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Po stronie plusów trzeba zapisać dobrą dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania.
Opinia:
Wszystko fajne gdyby nie fakt, że najważniejszy element auta zaczyna tracić żywotność po 100tyś km. Myślę że to wina start stop. Auto gaśnie gdy jedziesz 50km non stop 140km/h + i zlejdzasz na tankowanie a on gaśnie. Co tam się musi dziać w turbinie.
1.0/10
5.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamiczne. Tylko jak długo.
Wady:
Po częstych jazdach autostradowych w autach naszej floty przy przebiegach powyżej 75tys km zaczęły brać olej. 138tys. Jeden już skończył żywot kolejny się kończy. Dramat.
Silnik:
1.6
Rocznik:
2020
Przebieg:
78000
Spalanie:
6.6 l/100km
Odradzam
17.05.2020Kia Cee'd 1.6 crdi
(9.3)
Opinia:
wszystko a zwłaszcza spalanie, na autostradzie przy spokojnym tempie 110-130 wychodzi mi 4.8-4.9
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
spalanie, diesel power ;P
Wady:
jakość materiałów wnętrza
Silnik:
110
Rocznik:
2013
Przebieg:
124tys
Spalanie:
4.9 l/100km
Polecam
04.05.2020HYUNDAI I30 WAGON
(9.3)
Opinia:
POLECAM . Auto po flotowe. Od roku w moim posiadaniu . Przejechałem 25 tys. po chip tuningu z obecnych 150 000 km . Seria na hamowni wykazała 122 KM po zmianie programu 159 KM ( duży zapas mocy ) Spalanie niskie 4.6 l
średnio bez względu na dynamikę , większość trasa . Serwis we własnym zakresie ; filtry ,olej , dwie końcówki kierownicze . Przystępna cena części w sklepach internetowych .
10.0/10
9.0/10
9.0/10
Zalety:
Komfort jazdy , niskie spalanie , wyciszenie wnętrza i cicha praca silnika , pojemny bagażnik oraz dużo przestrzeni w wewnątrz , ceny części po za serwisem .
Wady:
Niskie zawieszenie , zapchanie siatki smoka pompy paliwa w zbiorniku ( objawie się brakiem przyśpieszenia przy dynamicznym jeździe 140 i dalej muł )
Silnik:
110 KM
Rocznik:
2014
Przebieg:
150000
Spalanie:
4.6 l/100km
Polecam
17.02.2019Kia Cee'd
(10.0)
Opinia:
Rewelacyjny silnik, wysoka kultura pracy, rewelacyjne spalanie i bardzo mała awaryjność. Posiadam Ceed'a z aktualnym przebiegiem 232 tys. km. Kupiłem go rok temu przy stanie 198 tys. km. Wymieniłem sprzęgło (pierwsza wymiana w tym samochodzie), świece żarowe i sprężyny z przodu. Poza tym nie miałem
żadnych awarii. Gorąco polecam.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Silnik:
110KM
Rocznik / Przebieg:
2013
Spalanie:
5.4 l/100km
Polecam
23.09.2018Szymek
(9.7)
Opinia:
Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys