Silnik 1.6 16V CRDi 110/115KM (D4FB-U2) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 38612

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 Crdi o mocy 110KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia.Jest drugą po 90-konnej odmianą z pośród całej rodziny silników o oznaczeniu (D4FB). W tej wersji zdecydowanie poprawiła się dynamika oraz osiągi.Również nie jest wyposażona w nader uciążliwy osprzęt który jest często awaryjny i drogi w ewentualnych naprawach.Mowa tu o kole dwumasowym czy filtrze DPF który tutaj nie występuje.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiada koła dwumasowego.W starszych wersjach nie jest wyposażonyw filtr cząstek stałych DPF.Po 2010 roku wszystkie odmiany silnika zostały seryjnie wyposażone w DPF to ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha.Po stronie plusów trzeba zapisać dobrą  dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niska awaryjnosć
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 67

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 6):
(9.72)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.83/10
Dynamika
 9.33/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kia Cee'd 1.6 crdi 17.05.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: wszystko a zwłaszcza spalanie, na autostradzie przy spokojnym tempie 110-130 wychodzi mi 4.8-4.9

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:spalanie, diesel power ;P

Wady:jakość materiałów wnętrza

Odmiana silnika: 110Rocznik: 2013Przebieg: 124tys Śr. spalanie: 4.9
HYUNDAI I30 WAGON 04.05.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: POLECAM . Auto po flotowe. Od roku w moim posiadaniu . Przejechałem 25 tys. po chip tuningu z obecnych 150 000 km . Seria na hamowni wykazała 122 KM po zmianie programu 159 KM ( duży zapas mocy ) Spalanie niskie 4.6 l średnio bez względu na dynamikę , większość trasa . Serwis we własnym zakresie ; filtry ,olej , dwie końcówki kierownicze . Przystępna cena części w sklepach internetowych .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Komfort jazdy , niskie spalanie , wyciszenie wnętrza i cicha praca silnika , pojemny bagażnik oraz dużo przestrzeni w wewnątrz , ceny części po za serwisem .

Wady:Niskie zawieszenie , zapchanie siatki smoka pompy paliwa w zbiorniku ( objawie się brakiem przyśpieszenia przy dynamicznym jeździe 140 i dalej muł )

Odmiana silnika: 110 KMRocznik: 2014Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 4.6
Kia Cee'd 17.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Rewelacyjny silnik, wysoka kultura pracy, rewelacyjne spalanie i bardzo mała awaryjność. Posiadam Ceed'a z aktualnym przebiegiem 232 tys. km. Kupiłem go rok temu przy stanie 198 tys. km. Wymieniłem sprzęgło (pierwsza wymiana w tym samochodzie), świece żarowe i sprężyny z przodu. Poza tym nie miałem żadnych awarii. Gorąco polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 110KMRocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 5.4
Szymek 23.09.2018
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 110Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 5.2
Tomek 17.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "silnik charakteryzuje sie bardzo dobrą dynamiką oraz niskim spalaniem,wersja 1.6.110KM w zupełności wystarcza do szybkiej jazdy,silnik ciągnie na każdym biegu,super przyspiesza.Awaryjność zerowa."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: i30 1.6 CRDI 110KM Rocznik / Przebieg: 2012r 62tys Śr. spalanie: ?
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów