Silniki Hyundai/Kia 1.6 CRDi o mocy 110-115KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest drugą po 90-konnej odmianą z pośród całej rodziny silników o oznaczeniu (D4FB). W tej wersji zdecydowanie poprawiła się dynamika oraz osiągi. Również nie jest wyposażona w nader uciążliwy osprzęt który jest często awaryjny i drogi w ewentualnych naprawach. Mowa tu o kole dwumasowym czy filtrze DPF który tutaj nie występuje. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail.
Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiada koła dwumasowego. W starszych wersjach nie jest wyposażonyw filtr cząstek stałych DPF.Po 2010 roku wszystkie odmiany silnika zostały seryjnie wyposażone w DPF to ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Po stronie plusów trzeba zapisać dobrą dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Hyundai i30 II 1.6 CRDi 110KM (D4FB-U2)
Hyundai i30 II FL 1.6 CRDi 110KM (D4FB-U2)
Hyundai i30 III 1.6 CRDi blue 110KM (D4FB-U2)
Hyundai i40 FL 1.6 CRDi blue 115KM (D4FB-U2)
Hyundai Kona 1.6 CRDi 115KM (D4FB-U2)
Kia Stonic 1.6 CRDi 110KM (D4FB-U2)
Kia ceed II 1.6 CRDi 110KM (D4FB-U2)
Kia ceed II FL 1.6 CRDi 110KM (D4FB-U2)
| Średnia (głosów: 8) | (9.1) |
| Trwałość | 8.9/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 9.1/10 |
Hyundai i30 II 1.6 CRDi 110KM (D4FB-U2)
Hyundai i30 II FL 1.6 CRDi 110KM (D4FB-U2)
Hyundai i30 III 1.6 CRDi blue 110KM (D4FB-U2)
Hyundai i40 FL 1.6 CRDi blue 115KM (D4FB-U2)
Hyundai Kona 1.6 CRDi 115KM (D4FB-U2)
Kia Stonic 1.6 CRDi 110KM (D4FB-U2)
Kia ceed II 1.6 CRDi 110KM (D4FB-U2)
Kia ceed II FL 1.6 CRDi 110KM (D4FB-U2)