Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.
Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku w wersjach z zagranicy/ w Polsce od 2010 seryjnie
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji
Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.
360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super
8.41
Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności
8.60
Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n
9.20
Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn
9.56
Silniki 1.6 Crdi o mocy 115KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. W zależności od modelu posiadają moc również moce 90KM 110KM oraz 128KM i różni się osprzętem.Wersja 115-konna jest odmianą wyważona i jej moc o raz dynamika jest na niezłym poziomie. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jaki stałej geometrii łopatek.Niestety często dochodzi do jej awarii wyjściem jest regeneracja ponieważ koszt nowej jest bardzo drogi. Nowsze jednostki współpracują z kołem dwumasowym.Starsze jednostki nie są wyposażone w filtr cząstek stałych DPF.Po 2010 roku wszystkie odmiany silnika zostały seryjnie wyposażone w DPF to ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha.Po stronie plusów trzeba zapisać dobrą dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania.
Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze
Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
awarie turbin w wersjach 115KM
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Auto użytkuję praktycznie od nowości.Obecny przebieg 220tys km. Większość przebiegu w trasie ale od dwóch lat głównie po mieście i spokojnie daje radę.Dwa razy w miesiącu trasa ok 100km załatwia sprawę przepalenia silnika. Bez klimatzacji w trasie do 100km/h spalanie nawet 4,5l. Po mieście ok 6,5l. Jedyne co wymieniałem to gumowy wężyk doprowadzajacy powietrze do turbiny(sparciał i pękł).Wymienione zostały raz wszystkie świece żarowe bo dwie już nie grzały.Wymieniony został w silniku pasek klinowy z rolkami(piski na niższych biegach,pasek też parcieje z wiekiem)Ogólnie auto rewelacyjne,szkoda, że nie trafiła mi się wersja kombi,ale ratuje się bagażnikiem dachowym.Olej wymieniany profilaktycznie srednio co 12 tys km.
Zalety:Niskie spalanie.Niskie koszty eksploatacji. Dobra dynamika.Sporo miejsca na kanapie.
Wady:Niski prześwit auta.
Odmiana silnika: 1.6 CRDI 116KM | Rocznik: 2008 | Przebieg: 220000 | Śr. spalanie: 5.3 |
Opinia: spalanie 5.8 l miasto komputer nie przeklamuje . 75000 przejechane w 1.5 roku w tym czasie wymienilem koncowki drazkow kierowniczych i koncowki wachaczy. do wymiany jest rolka paska wieloklin i lancuch rozrzdu(troche swiszcze)
Odmiana silnika: 1.6 CRDI 115KM | Rocznik / Przebieg: 2007 / 396000 | Śr. spalanie: 5.8 |
Opinia: Ceed 1FL SW1.6crdi 115km bardzo dobry silnik kultura pracy elastyczność dynamika.Póki roku eksploatacji żadnych problemów .Spalanie trasa do120km/h 5l/100 120-150 klima tempomat 6l/100.Miasto lato 6.5l/100 zima 7.5l/100 ogólnie polecam auto super wygodne pojemne. Bolączki to korozja tzw sanki przód i tył oczyścić i konserwacja
Odmiana silnika: 1.6crdi 115km D4FB | Rocznik / Przebieg: 2011 190tys | Śr. spalanie: 6.5 |
Opinia: Kupiłem auto od kobiety z przebiegiem 137000. Miałem obawy, że silnik i sprzęgło może być w kiepskim stanie ale się pomyliłem. W 15 miesięcy zrobiłem 33 000 km. Auto świeżo po gruntownym przeglądzie i nic. Stan idealny. Wymieniłem końcówki stabilizatorów. Auto ekonomiczne, spalanie w trasie 4.6, miasto około 5.8. Wskaźnik średniego spalania komputera pokładowego trochę przekłamuje więc po wyjeżdżeniu zbiornika i zatankowaniu do pełna wychodzi różnie raz 5.0-5.2 l/100 km.
Odmiana silnika: 115/CRDI | Rocznik / Przebieg: 2010/170000 | Śr. spalanie: 5.2 |
Opinia: Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swietne spalanie-4,0 l na autostradzie i swietne przyspieszenie. Wczesniej jeżdziłem Carensem 2 z silnikiem 2,0 CRDi 140 KM- był znacznie glosniejszy. Polecam kazdemu. Na 1 tanku-1400km, czyli do Chorwacji na wczasy np. dojadę,
Odmiana silnika: Cerato 1,6 115 KM | Rocznik / Przebieg: 2007/144000 | Śr. spalanie: 5.2 l |
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów