Silnik 1.6 16V CRDi 115KM (D4FB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 41871

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 Crdi o mocy 115KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. W zależności od modelu posiadają moc również moce 90KM 110KM oraz 128KM i różni się osprzętem.Wersja 115-konna jest odmianą wyważona i jej moc o raz dynamika jest na niezłym poziomie. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jaki stałej geometrii łopatek.Niestety często dochodzi do jej awarii wyjściem jest regeneracja ponieważ koszt nowej jest bardzo drogi. Nowsze jednostki współpracują z kołem dwumasowym.Starsze jednostki nie są wyposażone w filtr cząstek stałych DPF.Po 2010 roku wszystkie odmiany silnika zostały seryjnie wyposażone w DPF to ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha.Po stronie plusów trzeba zapisać dobrą  dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
awarie turbin w wersjach 115KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 38

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 11):
(9.39)
Trwałość
 9.45/10
Utrzymanie
 9.45/10
Dynamika
 9.27/10

Głosy według opinii:

110

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Hyundai i30 I hatchback 08.02.2021
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Auto użytkuję praktycznie od nowości.Obecny przebieg 220tys km. Większość przebiegu w trasie ale od dwóch lat głównie po mieście i spokojnie daje radę.Dwa razy w miesiącu trasa ok 100km załatwia sprawę przepalenia silnika. Bez klimatzacji w trasie do 100km/h spalanie nawet 4,5l. Po mieście ok 6,5l. Jedyne co wymieniałem to gumowy wężyk doprowadzajacy powietrze do turbiny(sparciał i pękł).Wymienione zostały raz wszystkie świece żarowe bo dwie już nie grzały.Wymieniony został w silniku pasek klinowy z rolkami(piski na niższych biegach,pasek też parcieje z wiekiem)Ogólnie auto rewelacyjne,szkoda, że nie trafiła mi się wersja kombi,ale ratuje się bagażnikiem dachowym.Olej wymieniany profilaktycznie srednio co 12 tys km.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Niskie spalanie.Niskie koszty eksploatacji. Dobra dynamika.Sporo miejsca na kanapie.

Wady:Niski prześwit auta.

Odmiana silnika: 1.6 CRDI 116KMRocznik: 2008Przebieg: 220000 Śr. spalanie: 5.3
CEED / 1 07.05.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: spalanie 5.8 l miasto komputer nie przeklamuje . 75000 przejechane w 1.5 roku w tym czasie wymienilem koncowki drazkow kierowniczych i koncowki wachaczy. do wymiany jest rolka paska wieloklin i lancuch rozrzdu(troche swiszcze)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.6 CRDI 115KMRocznik / Przebieg: 2007 / 396000 Śr. spalanie: 5.8
Ceed 1 Fl SW 19.04.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Ceed 1FL SW1.6crdi 115km bardzo dobry silnik kultura pracy elastyczność dynamika.Póki roku eksploatacji żadnych problemów .Spalanie trasa do120km/h 5l/100 120-150 klima tempomat 6l/100.Miasto lato 6.5l/100 zima 7.5l/100 ogólnie polecam auto super wygodne pojemne. Bolączki to korozja tzw sanki przód i tył oczyścić i konserwacja

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6crdi 115km D4FBRocznik / Przebieg: 2011 190tys Śr. spalanie: 6.5
CEED 10.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Kupiłem auto od kobiety z przebiegiem 137000. Miałem obawy, że silnik i sprzęgło może być w kiepskim stanie ale się pomyliłem. W 15 miesięcy zrobiłem 33 000 km. Auto świeżo po gruntownym przeglądzie i nic. Stan idealny. Wymieniłem końcówki stabilizatorów. Auto ekonomiczne, spalanie w trasie 4.6, miasto około 5.8. Wskaźnik średniego spalania komputera pokładowego trochę przekłamuje więc po wyjeżdżeniu zbiornika i zatankowaniu do pełna wychodzi różnie raz 5.0-5.2 l/100 km.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 115/CRDIRocznik / Przebieg: 2010/170000 Śr. spalanie: 5.2
Lech 26.05.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swietne spalanie-4,0 l na autostradzie i swietne przyspieszenie. Wczesniej jeżdziłem Carensem 2 z silnikiem 2,0 CRDi 140 KM- był znacznie glosniejszy. Polecam kazdemu. Na 1 tanku-1400km, czyli do Chorwacji na wczasy np. dojadę,

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Cerato 1,6 115 KMRocznik / Przebieg: 2007/144000 Śr. spalanie: 5.2 l
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów