Silniki Hyundai/Kia 1.6 CRDI o mocy 128KM z oznaczeniem (D4FB) wszedł do produkcji w 2009 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to kolejna odmiana po wersjach 90KM,110KM oraz 115KM z wcześniejszych lat.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowym.
Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania a dynamika w tej odmianie jest na bardzo dobrym poziomie. Silnik w tej odmianie mocy seryjnie wyposażony jest filtrem cząstek stałych DPF !!! Tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom problemów, w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie.
Układ rozrządu który jest oparty na łańcuchu może czasami zawodzić, chodzi o rozciąganie się łańcucha !!! Jednak są to sporadyczne przypadki i po za tym silnik oraz osprzęt uchodzi za bezawaryjny. Jednak wszystko jest uzależnione od jego użytkowania oraz serwisowania Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 5) | (8.6) |
Trwałość | 7.6/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 9.2/10 |