Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi 16V 128KM D4FB-U2

40664
Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi 16V 128KM D4FB-U2

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silniki Hyundai/Kia 1.6 CRDI o mocy 128KM z oznaczeniem  (D4FB) wszedł do produkcji w 2009 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to kolejna odmiana po wersjach 90KM,110KM oraz 115KM  z wcześniejszych lat.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowym.


Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania a dynamika w tej odmianie jest na bardzo dobrym poziomie. Silnik w tej odmianie mocy seryjnie wyposażony jest  filtrem cząstek stałych DPF !!! Tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom  problemów, w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie.


Układ rozrządu który jest oparty na łańcuchu może czasami zawodzić, chodzi o rozciąganie się łańcucha !!! Jednak są to sporadyczne przypadki i po za tym silnik oraz osprzęt uchodzi za bezawaryjny. Jednak wszystko jest uzależnione od jego użytkowania oraz serwisowania Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • trwałe wtryskiwacze

Wady

  • w niektórych modelach występuje DPF
  • uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4FB-U2
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.7)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

4%
54%
7%
29%
4%
4%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

09.11.2024 KIA Ceed JD
(9.3)
Opinia: Wersja 128KM nie posiada koła dwumasowego co ma swoje zalety (koszty) i wady (komfort). Na tle porównywalnych jednostek ma stosunkowo niski moment obrotowy co w połączeniu ze specyficznie zestopniowaną skrzynią rodzi podejrzenie że nie osiąga tych deklarowanych 128KM. Poza tym bezawaryjny i oszczędny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjny Oszczędny Łatwy do modyfikacji (Bosch)
Wady: Delikatne zapocenie miski olejowej - w moim przypadku od nowości. Uwaga na sitko pompy paliwa w baku - lubi się zakleić - zwykły ON - warto dodać dodatek czyszczący do paliwa w miesiącach zimowych
  • Silnik: 128
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
02.05.2024 Kia Cee'd JD Kombi
(9.3)
Opinia: W mojej opinii najlepszy diesel w osobówkach ostatnich 10+ lat. Jeśli ktoś ma problem z dynamiką, niech skończy jeździć jak dziad. Ten silnik odżywa od 2,5-3 tys i obrotów i ma długie biegi.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezobsługowy Tanie części Wygodny dostęp Niskie spalanie Dobra elastyczność
Wady: To nie TDI, na co narzekać?
  • Silnik: 1.6CRDI 128 DPF
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 335750
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
08.01.2023 Ceed II
(6.7)
Opinia: Po wymianie rozrządu przy 250tys km zaczął dziwnie działać
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 128km
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
11.04.2022 Soul I
(10.0)
Opinia: Silnik przy mocy 128 koni troszkę mułowaty. Może to kwestia przełożeń skrzyni biegów. Dokonałem korekty map silnika i na hamowni osiągnąłem niecałe 150 koni. Po korekcie autem śmiga się aż miło. Do tego maksymalny moment i moc osiągane są przy niższej prędkości obrotowej co znacznie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjnosc, moc (po chipie), spalanie, przyspieszenie, brak dwumasy, brak dpf.
Wady: Za mała moc przy 128km (słaba dynamika)
  • Silnik: 128/150
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
25.07.2016 Robert
(9.3)
Opinia: "Kupiłem nowego Soula 2010r zrobiłem nim 300tys w 3,5 roku nawet grama oleju nie wziął skubany, a serwis to życzyłbym każdemu taki (Lubliniec AUTOMONIKA), na koniec EGR stracił szczelność i przy gwałtownym wklepaniu od dołu obrotów troche przeplatał, trudno było zlokalizować usterkę nawet w serwisie
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.6 CRDI/128
  • Rocznik / Przebieg: 2010 300000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię