Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji
Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.
360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super
8.41
Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności
8.60
Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n
9.20
Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn
9.56
Silniki 1.6 CRDI o mocy 128KM z oznaczeniem (D4FB) wszedł do produkcji w 2009 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia.Jest to kolejna odmiana po wersjach 90KM,110KM oraz 115KM z wcześniejszych lat.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania a dynamika w tej odmianie jest na bardzo dobrym poziomie.Silnik w tej odmianie mocy seryjnie wyposażony jest filtrem cząstek stałych DPF !!! Tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom problemów,w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie.Układ rozrządu który jest oparty na łańcuchu może czasami zawodzić,chodzi o rozciąganie się łańcucha !!! Jednak są to sporadyczne przypadki i po za tym silnik oraz osprzęt uchodzi za bezawaryjny.Jednak wszystko jest uzależnione od jego użytkowania oraz serwisowania Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry,wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.
Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze
Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: "Kupiłem nowego Soula 2010r zrobiłem nim 300tys w 3,5 roku nawet grama oleju nie wziął skubany, a serwis to życzyłbym każdemu taki (Lubliniec AUTOMONIKA), na koniec EGR stracił szczelność i przy gwałtownym wklepaniu od dołu obrotów troche przeplatał, trudno było zlokalizować usterkę nawet w serwisie ale wymiana EGR to 150zł - jak finanse pozwolą to kupię nowa wersję (może trochę terenową ) zdecydowanie polecam!"
Odmiana silnika: 1.6 CRDI/128 | Rocznik / Przebieg: 2010 300000 | Śr. spalanie: 6.2 |
Opinia: "Co do przedziału mocy od 110 KM do 128KM, to podana moc występuje tylko na papierze. W rzeczywistości przypuszczam że tak na prawdę to moc zamyka się w 90 KM. Owszem silnik w miarę oszczędny przy kolach 15 cali, niestety w mojej Kia Soul fabryczne kola to 18 cali i spalanie przy oszczędnej jeździe nie chce zejść poniżej 6 l/100km. Co do dynamiki to samochód mułowaty i opornie się rozpędza, na szczęście zimowe opony są na 15 i przy oszczędnej jeździe autko spala 4,8 l/100km, średnia na poziomie 5,3 l.O skrzyni biegów nie będę się rozpisywał, biegi wchodzą OK tylko inżynierowie z Kii zawalili sprawę z doborem przełożeń, piąty bieg jest tylko nie wiadomo po co, chyba jako nadbieg."
Odmiana silnika: Kia Soul | Rocznik / Przebieg: | Śr. spalanie: 5.3 |
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.