Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 22416

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI występuje w modelach Kia oraz Hyundai i posiadał moc 136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 115KM praktycznie niczym nie odbiega od  od silnika z wyższą mocą ,moment obrotowy 265NM osiągamy już przy 1250 obr/min co przekłada się na świetne przyspieszenie .Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń . Jednostka napewno bardzie się sprawdzi w samochodach klasy C a niżeli w klasie SUV np. Kia Sportage 1.7 CRDI w której odczujemy  słabą dynamikę i moc w stosunku do masy pojazdu. Kia sportage przyśpiesza do 100km/h w około 13 sekund. Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
dobra dynamika

Wady:
awarie DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 37
Średnia (głosów 7):
(8)
Trwałość
 8.57/10
Utrzymanie
 7.43/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

52

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

sportage 03.12.2020
Średnia:
(7.67)
Nie

Opinia: Sportage od nowosci 2011.teraz 79000km spalanie 8-8,3 miasto Gdynia.odcinki po 9km.trasa brakuje mocy,mało miejsca duze słupki,czasami słychać jak napinacz łancucha odpuszcza i jest betoniarka przez kilka sekund dopuki nie dojdzie olej(tylko jak stoi pod góre/tylko czasami)olej Valvoline 5w30 co 10tk

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 115Rocznik: 2011Przebieg: 79 Śr. spalanie: 7.8
Hyundai i40 1,7 16V CRDi 26.11.2020
Średnia:
(5.67)
Nie

Opinia: Dane producenta o spalaniu to można wielkim oszustwem nazwać. Komputer też zaniża średnie zużycie w stosunku do faktycznego (nalewanie do pełna i wylicznie średniej). Filtr cząstek stałych DPF to prawdziwa zmora. Jeżdżę autem z 2013 r i już kilkakrotnie miałem problemy z filtrem, który wypala się co 150-200 km. Podczas wypalania samochód przez 20 km spala drugie tyle paliwa!!! Spalanie na poziomie 9l w mieście to żadne fajerwerki. W trasie można osiągnąć 6,5. No chyba że prędkość 90km/h to wtedy może trochę niżej. Zdarzyło mi się już trzy razy, że samochód podczas jazdy nagle tracił moc i wchodził w tryb awaryjny!!! Na szczęście nie wyprzedzałem wtedy nikogo. Po zgaszeniu i odpaleniu poniwnym wszystko wracało do normy. Serwis podejrzewa winę zaworu EGR. Generalnie zachwyty nad tym silnikiem to mocna przesada.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Miękka, cicha praca, niezła elastyczność.

Wady:Co chwilę wypalający się DPF. Nagłe spadi mocy i przejście w tryb awaryjny. Wysokie zużycie paliwa w porównaniu do deklarowanego przez priducenta.

Odmiana silnika: 136 kM CRDiRocznik: 2013Przebieg: 75000 Śr. spalanie: 7.2
Andrzej 17.02.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Zdecydowanie polecam, małe spalanie, dobra dynamika ładnie zbiera się z niskich obrotów. Mam Carensa z 2014r. i silnik jest mało słyszalny w kabinie nie wiem jak i innych modelach ale albo cilnik jest po prostu dosyć cichy albo carens dobrze wygłuszony.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Kia Carens / 136KMRocznik / Przebieg: 2014 / 135800 Śr. spalanie: 5.9
Damian 20.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Silnik dość elastyczny. Na i40 wagon jest akurat. Oczywiście mogła by być większa moc :) Silnik w tym modelu sprawuje się dobrze. Spalanie w mieście około 9,5 litra. W trasie spada do około 6 l w zależności od trasy ( autostrada lub inne drogi).

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: i40 skrzynia AT / 136kMRocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 7
Jacek 21.04.2017
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: "Zaskakująco dobre auto. Byłem uprzedzony do marek koreańskich jednak moja I40 zmieniła ten pogląd. Samochód stylistycznie piękny, bardzo wygodny, ekonomiczny . Jak każdy ma swoje ułomności i trzeba go użytkować z głową ale to akurat dotyczy każdego auta nowszej generacji . "

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: I40 136Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 6.7
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów