Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn
9.56
Najważniejsze informacje o silniku
Silnik1.7 CRDI występuje w modelach Kia oraz Hyundai i posiadał moc 136KM. Jednostka 4cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną jest świetna dynamika wysoka kultura pracy oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jestrozrząd oparty na łańcuchuOdmiana 115KM praktycznie niczym nie odbiega od od silnika z wyższą mocą ,moment obrotowy 265NM osiągamy już przy 1250 obr/min co przekłada się na świetne przyspieszenie .Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń . Jednostka napewno bardzie się sprawdzi w samochodach klasy C a niżeli w klasie SUV np. Kia Sportage 1.7 CRDI w której odczujemy słabą dynamikę i moc w stosunku do masy pojazdu. Kia sportage przyśpiesza do 100km/h w około 13 sekund. Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.
Zalety: wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
dobra dynamika
Wady: awarie DPF/jazda miejska
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)
Tak
Nie
Suma głosów: 18
Najbardziej awaryjna część tego silnika?
Turbosprężarka
Wtryskiwacze paliwa
Pompa wtryskowa
Sprzęgło/Dwumasa
Filtr DPF/FAP
Zawór EGR
Suma głosów: 37
Średnia (głosów 7):
(8)
Trwałość
8.57/10
Utrzymanie
7.43/10
Dynamika
8/10
Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD)87
Reviews
Głosy według opinii:
52
lub wybierz auto i dodaj opinię
Opinie użytkowników
sportage 03.12.2020
Średnia:
(7.67)
Opinia: Sportage od nowosci 2011.teraz 79000km spalanie 8-8,3 miasto Gdynia.odcinki po 9km.trasa brakuje mocy,mało miejsca duze słupki,czasami słychać jak napinacz łancucha odpuszcza i jest betoniarka przez kilka sekund dopuki nie dojdzie olej(tylko jak stoi pod góre/tylko czasami)olej Valvoline 5w30 co 10tk
Trwałość
(9/10)
Utrzymanie
(8/10)
Dynamika
(6/10)
Zalety:
Wady:
Odmiana silnika: 115
Rocznik: 2011
Przebieg: 79
Śr. spalanie: 7.8
Hyundai i40 1,7 16V CRDi 26.11.2020
Średnia:
(5.67)
Opinia: Dane producenta o spalaniu to można wielkim oszustwem nazwać. Komputer też zaniża średnie zużycie w stosunku do faktycznego (nalewanie do pełna i wylicznie średniej). Filtr cząstek stałych DPF to prawdziwa zmora. Jeżdżę autem z 2013 r i już kilkakrotnie miałem problemy z filtrem, który wypala się co 150-200 km. Podczas wypalania samochód przez 20 km spala drugie tyle paliwa!!! Spalanie na poziomie 9l w mieście to żadne fajerwerki. W trasie można osiągnąć 6,5. No chyba że prędkość 90km/h to wtedy może trochę niżej. Zdarzyło mi się już trzy razy, że samochód podczas jazdy nagle tracił moc i wchodził w tryb awaryjny!!! Na szczęście nie wyprzedzałem wtedy nikogo. Po zgaszeniu i odpaleniu poniwnym wszystko wracało do normy. Serwis podejrzewa winę zaworu EGR. Generalnie zachwyty nad tym silnikiem to mocna przesada.
Trwałość
(6/10)
Utrzymanie
(4/10)
Dynamika
(7/10)
Zalety:Miękka, cicha praca, niezła elastyczność.
Wady:Co chwilę wypalający się DPF. Nagłe spadi mocy i przejście w tryb awaryjny. Wysokie zużycie paliwa w porównaniu do deklarowanego przez priducenta.
Odmiana silnika: 136 kM CRDi
Rocznik: 2013
Przebieg: 75000
Śr. spalanie: 7.2
Andrzej 17.02.2018
Średnia:
(9.33)
Opinia: Zdecydowanie polecam, małe spalanie, dobra dynamika ładnie zbiera się z niskich obrotów. Mam Carensa z 2014r. i silnik jest mało słyszalny w kabinie nie wiem jak i innych modelach ale albo cilnik jest po prostu dosyć cichy albo carens dobrze wygłuszony.
Trwałość
(10/10)
Utrzymanie
(9/10)
Dynamika
(9/10)
Odmiana silnika: Kia Carens / 136KM
Rocznik / Przebieg: 2014 / 135800
Śr. spalanie: 5.9
Damian 20.12.2017
Średnia:
(7.67)
Opinia: Silnik dość elastyczny. Na i40 wagon jest akurat. Oczywiście mogła by być większa moc :) Silnik w tym modelu sprawuje się dobrze. Spalanie w mieście około 9,5 litra. W trasie spada do około 6 l w zależności od trasy ( autostrada lub inne drogi).
Trwałość
(8/10)
Utrzymanie
(8/10)
Dynamika
(7/10)
Odmiana silnika: i40 skrzynia AT / 136kM
Rocznik / Przebieg: 2012
Śr. spalanie: 7
Jacek 21.04.2017
Średnia:
(7.33)
Opinia: "Zaskakująco dobre auto. Byłem uprzedzony do marek koreańskich jednak moja I40 zmieniła ten pogląd. Samochód stylistycznie piękny, bardzo wygodny, ekonomiczny . Jak każdy ma swoje ułomności i trzeba go użytkować z głową ale to akurat dotyczy każdego auta nowszej generacji . "
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów