Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 16508

JTD

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 MultiJet o mocy 120KM to nowoczesna jednostki wysokoprężna montowana w samochodach Alfa Romeo, Fiat, Lancia oraz Suzuki. W zależności od modelu silnik posiada moc 90KM, 105KM lub 120KM. Jednostka zadebiutowała w 2008 roku, jest spokrewniona z poprzednikiem - silnikiem 1.9 JTD.Budowa oparta jest na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Porównując ją do poprzednika postawiono na poprawę osiągów, niższe spalanie oraz zmniejszenie emisji spalin. Jednostka 4-cylindrowa, posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji. Jest to silnik o stosunkowo prostej konstrukcji i nie sprawiający większych problemów w ewentualnych naprawach. Wersję  90KM oraz 105KM współpracują z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie. Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi. Dużą zaletą siników o niższej mocy (90KM) jest brak filtra cząstek stałych. W mocniejszej 120-konnej wersji występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPFRozwiązanie jakie zastosował Fiat - montaż filtra DPF tuż za turbosprężarką, jest bardzo funkcjonalne, ma to na celu osiągnięcie maksymalnej temperatury do wypalenia sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr u Fiata jest całkowicie bezobsługowy, bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalenia.Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką, małym zapotrzebowaniem na paliwo, niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika i elastyczność
nsiki poziom spalania

Wady:
drogi serwis (w wersji 120KM)
awarie filtra DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 33

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 7):
(9.62)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.86/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

brawo hatchback/2008 23.04.2021
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik 120 kM Multijet, ma przejechane już 182.000 km (nabyłam w 2009 r. jako roczny w salonie, po jazdach próbnych - miał 25.000 km). Mimo tylu lat jeżdżenia nim - nadal uwielbiam słuchać jak pięknie mruczy :)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Bardzo bezpiecznie się go prowadzi - na zakrętach nie wychyla się, jest mocno "przyklejony" do jezdni. Niezwykle dynamiczny - zwłaszcza przy wyprzedzaniu, wspaniale nabiera prędkości na IV/V biegu. Bardzo dobre hamowanie. Duża przestrzeń w środku, bardzo dobra widoczność.

Wady:przy prędkościach 140 plus trochę hałaśliwy

Odmiana silnika: diesel 120 kM MultijetRocznik: 2008Przebieg: 182000 Śr. spalanie: 5.2
Lancia Delta 844 2009r 15.04.2021
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjna jednostka. Przy przebiegu 212000km silnik posiada nadal fabryczny DPF, EGR, dwumasa i turbo. /Lancia Delta 1.6 MJ 116KM 2009r. 212000km

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Niskie zużycie paliwa: 100% miasto - 7l/100km 100% trasa - 4.8l/ 100km Trwałość, Tani serwis

Wady:Kultura pracy, Przeciętna dynamika

Odmiana silnika: 116KMRocznik: 2009Przebieg: 212000 Śr. spalanie: 6
Fiat Bravo II Dynamic 12.07.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia:

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1.6 JTDm/120KMRocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 6.5
Artur 07.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik jest bardzo dynamiczny i elastyczny a przy tym spala nie całe 5l.Pojemność oraz moc 120KM jest w zupełności wystarczające do tego modelu/Alfa Romeo Giulietta.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Alfa Romeo Giulietta 120KMRocznik / Przebieg: 2016.r/70.000km Śr. spalanie: 5.0
Aro 11.06.2015
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "Fiat Bravo 2 1.6MultiJET 120KM jestem zadowolony z kultury pracy i pracy silnika. Posiada DPF i jedno co mogę powiedzieć to nie ma dymka z rury każdy jak zobaczy to benzyna a nie diesel, jak na razie jestem z DPF zadowolony póki działa prawidłowo. Dolewam dodatki do paliwa aby DPF jak najdłużej posłużył, a jak padnie DPF to się wytnie fizycznie i komputerowo. Spalanie 5,5l/100km w tym 65% miasto i 35% trasy, jeżdżę delikatnie nie butuję go jeżdżę z prędkością poza miastem 80-120km/h . "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Fiat Bravo 2 1.6MultiJET 120KM Rocznik / Przebieg: 2011/94000 Śr. spalanie: 5.5
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.