Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 26634

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o mocy 113 (D4EA)montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001-2006.W modelach  w tej odmianie nie stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek i nie posiadały filtra cząstek stałych .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji . W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
słaba dynamika
słaba elastyczność

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 40

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 8):
(7.58)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 8.13/10
Dynamika
 6.13/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Hyundai Trajet 16.02.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Kon roboczy Hyundai Trajet. Potrzebowałem kiedyś kupić tani wóz to wożenia gratów dla mojej małej firmy sprzątającej. Zawsze chciałem mieć to tego coś w stylu VW Caddy lub Opla Combo. Szczęście chciało ze sąsiad zamieniał swojego wysłużonego Trajeta na piękne Hyundai i800 (gość ma 4 dzieci w wieku szkolnym) a Trajeta sprzedał mi pi bardzo okazyjnej cenie. Ja jeżdżę nim już 3 lata i zrobiłem nim 75k km. Jedyną rzeczą która wymieniałem w tym aucie to olej. Js nie wiem czy ten silnik jest pancerny, skonstruowany dla wojska czy co ale absolutnie nic jeszcze się nie stało a trzeba zaznaczyć ze auto ma 325tys przebiegu. Mega jednostka, która twoją dbałość o wymianę oleju wynagrodzi ci bezawaryjnością, niezłym spalaniem i miłą kulturą pracy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:Bezawaryjność Niskie spalanie Prostota konstrukcji

Wady:

Odmiana silnika: 113KMRocznik: 2006Przebieg: 325804 Śr. spalanie: 8
25.02.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Hyundai Santa Fe 2001 - jeżdżę od ponad 4 lat autkiem z tym silnikiem i powiem jedno - rewelacja!!! Bardzo ekonomiczne utrzymanie eksoatacji silnika w porównaniu do "konkurencji" warto przed kupnem auta rozglądać się nie za rocznikiem auta ale za stanem tech. Polecam każdemu zwłaszcza 2wd ze względu na niskie spalanie. Wcześniej MB ML i Opel Frontera B - oba diesle.. Mając Hyundaia wiem co to bezawaryjnosc auta i niesamowicie niski koszt eksploatacji w porównaniu do konkurencji. Polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 2,0 CRDI 113 km Rocznik / Przebieg: 2001 /235000 Śr. spalanie: 7
Eugeniusz 19.12.2018
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Jeżdżę Trajetem już 4 rok ,Jestem bardzo zadowolony z niezawodności tego autka.Po przesiadce z Forda Galaxy zapomiałem co to warsztat .Silnik bardzo niezawodny .Polecam wszystkim

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: Hyundai Trajet/113 kMRocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 8.5
TataLudwiczka 12.07.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Silnik świetny. W miarę cichy, wytrzymały. Jest parę minusów w budzie Santa Fe SM tj. problem z wymiana rozrzadu czy wibracje. Ogólnie silnik pancerny i tani w eksploatacji. Spalanie 12l/100km w mieście w budzie o masie 1,8t w automacie i stałym 4x4. Najbardziej to brakuje mocy

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Santa Fe SM / 113KMRocznik / Przebieg: 2001/250k Śr. spalanie: 10
Piotr 04.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Kia Carens, Cerato tak mam obydwa z tym samym silnikiem 2.0crdi mają po 250kkm przebiegu, praktycznie zero problemów, bo regeneracja dwóch wtrysków i pomp wtryskowych w dwóch silnikach się nie liczą do poważnych awarii carens pali ok. 7L/100km cerato 6.2L/100km. Regularna wymiana oleju i silniki będą śmigać aż buda zgnije :D"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Carens/Cerato 113KMRocznik / Przebieg: 2003/2004 po 250 000km Śr. spalanie: 7/6.2
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.