Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 16V 140KM D4EA-F

56667
Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 16V 140KM D4EA-F

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDI o mocy 140KM D4EA montowany w samochodach marki Hyundai oraz Kia. Jest tą samą konstrukcją co jego starszy brat o mocy 113KM z wcześniejszych lat produkcji. W silniku zastosowano nowsze rozwiązania i wyposażono w inny osprzęt . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch, plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .


W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV.Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej Wszystkie auta które były produkowane na rynki krajów europy zachodniej po 2008 roku były seryjnie wyposażane w DPF.Natomiast auta produkowane na kraje europy wschodniej w tym Polskę po 2010 roku jednak zdarzały się wersję na rynek rodzimy które posiadały DPF.


W razie wątpliwości warto sprawdzić to w autoryzowanym serwisie po numerze Vin. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie. Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • awarie DPF jeżeli występuję

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4EA-F
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak może występować po 2008 .r
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (9.7)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 9.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 0

Najbardziej awaryjna część

52%
7%
9%
9%
11%
11%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

07.10.2020 KIA CEED
(10.0)
Opinia: Poelcam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny, tani w obsłudze, umiarkowane spalanie.
  • Silnik: 140 D4EAF
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
07.06.2019 ceed
(10.0)
Opinia: Silnik jak i auto bez zarzutu. Dynamiczny i oszczędny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: D4EA-F
  • Rocznik / Przebieg: 2010/220000km
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
25.03.2019 Kia Ceed
(10.0)
Opinia: Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy umiarkowanym spalaniu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140KM D4EAF
  • Rocznik / Przebieg: 2009/240 000km
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
22.03.2019 Kia Ceed
(9.7)
Opinia: Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140KM D4EA-F
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
13.01.2019 Ceed
(10.0)
Opinia: Wytrzymały, bezawaryjny silnik o sporej mocy. Zapewnia dobre osiagi prz umiarkowanym spalaniu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię