Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDI o mocy 140KM D4EA montowany w samochodach marki Hyundai oraz Kia. Jest tą samą konstrukcją co jego starszy brat o mocy 113KM z wcześniejszych lat produkcji. W silniku zastosowano nowsze rozwiązania i wyposażono w inny osprzęt . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch, plusem jest możliwość ich regeneracji oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .
W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV.Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej Wszystkie auta które były produkowane na rynki krajów europy zachodniej po 2008 roku były seryjnie wyposażane w DPF.Natomiast auta produkowane na kraje europy wschodniej w tym Polskę po 2010 roku jednak zdarzały się wersję na rynek rodzimy które posiadały DPF.
W razie wątpliwości warto sprawdzić to w autoryzowanym serwisie po numerze Vin. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie. Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto kultura pracy jest zadowalająca a usterkowość jednostki jest na niskim poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 11) | (9.5) |
Trwałość | 9.7/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 9.6/10 |