Silnik Chevrolet 2.0 VCDI o mocy 125KM montowany jest w samochodach Chevrolet Cruz, Captiva w latach 2005-2010. Jest to konstrukcja firmy VM Motori włoskiego producenta silników wysokoprężnych. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ta odmian w odróżnieniu od wersji 150-konnej nie może się pochwali dobrymi osiągami jej dynamika jest przeciętna a kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Przykładem może być model Cruze który pierwszą setkę osiąga dopiero po 10 sekundach co nie jest powalającym wynikiem.
O ile w Cruzie jeszcze można przyjąć takie osiągi to niestety w modelu Captiva to jest nie do przyjęcia. Tak niska moc w porównaniu do masy auta przekłada się wysokie spalanie oraz wyższe koszy użytkowania. Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło, powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (7.3) |
Trwałość | 6.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 6.0/10 |