Silnik Opel 1.9 CDTI o mocy 150KM występuje w marce Opel od 2004 roku i został w całości został opracowany przez koncern Fiat. W tej wersji zastosowano bardziej rozbudowany układ sterowania włącznie z systemem zawirowań w kolektorze dolotowym. Dodatkowo silnik wyposażony w wydajniejszy układ wtryskowy oraz wydajniejsza pompę wysokiego ciśnienia. Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, oraz zwiększono sprzęgło i wzmocniono dwumasę. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch.
Ich zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Do najczęstszych awarii w silniku 1.9 CDTI należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych, oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia silnika. W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać. Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. Niestety użytkownicy w tej odmianie sa narażeni na wyższe koszty ewentualnych napraw w stosunku do wersji 120-konnej.
Jednostka jest wyposażona w bardziej kosztowny osprzęt i jest zdecydowanie bardziej wysilona, co za tym idzie narażona na większą awaryjność. Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu. Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów. Osiągi jednostki oraz kultura pracy są na wysokim poziomie, użytkownicy będą usatysfakcjonowani. Najmocniejsza 150-konna która zasila Opla Astrę H pierwszą setkę osiąga po 8,8 sekundach spalając średnio 5,8l/100km a prędkość maksymalna to 210km/h. Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny o sportowym zacięciu. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalani.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 18) | (8.3) |
Trwałość | 8.8/10 |
Utrzymanie | 7.7/10 |
Dynamika | 8.4/10 |