Opel

Silnik Opel 1.9 CDTI 150KM Z19DTH

61543
Silnik Opel 1.9 CDTI 150KM Z19DTH

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.9 CDTI  o mocy 150KM występuje w marce Opel od 2004 roku i został w całości został opracowany przez koncern Fiat. W tej wersji zastosowano bardziej rozbudowany układ sterowania włącznie z systemem zawirowań w kolektorze dolotowym. Dodatkowo silnik wyposażony w wydajniejszy układ wtryskowy oraz wydajniejsza pompę wysokiego ciśnienia. Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, oraz zwiększono sprzęgło i wzmocniono dwumasę. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch.



Ich zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Do najczęstszych awarii w silniku 1.9 CDTI należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych, oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia  silnika. W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać. Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. Niestety użytkownicy w tej odmianie sa narażeni na wyższe koszty ewentualnych napraw w stosunku do wersji  120-konnej.



Jednostka jest wyposażona w bardziej kosztowny osprzęt i jest zdecydowanie bardziej wysilona, co za tym idzie narażona na większą awaryjność. Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu. Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów. Osiągi jednostki oraz kultura pracy są na wysokim poziomie, użytkownicy będą usatysfakcjonowani. Najmocniejsza 150-konna która zasila Opla Astrę H pierwszą setkę osiąga po 8,8 sekundach spalając średnio 5,8l/100km a prędkość maksymalna to 210km/h. Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny o sportowym zacięciu. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalani.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwały układ wtryskowy
  • stosunkowo tani serwis
  • dostępność zamienników
  • trwałe turbosprężarka
  • niskie spalanie

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • awarie filtra cząstek stałych
  • awarie zaworu EGR
  • urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym
  • gromadzenie się nagaru w klapach
  • awarie zaworu VGT

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Z19DTH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 18) (8.3)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 16 2

Najbardziej awaryjna część

7%
13%
4%
22%
11%
42%
Suma głosów: 45

Opinie użytkowników

16.11.2021 ZAFIRA B
(9.7)
Opinia: Autem z tym silnikiem jeżdzę już 5 lat, wcześniej tylko trasy teraz głównie po mieście. Przy przebiegu 240 tys. padło sprzęgło i DPF przez pęknięty przewód czujnika różnicy ciśnień- DPF sie nie wypalał. DPF wyczyściłem myjką ciśnieniową i parametry trzyma jak nowy. Sprzęgło wymieniłem, natomiast
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Spalanie
Wady: - DPF - Skrzynia M32
  • Silnik: 150/ZAFIRA B
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
02.07.2021 vec
(9.0)
Opinia: silniczek w vectrze C super dynmiczny, responsywny, rzwawy program na 170 i rakieta , DPF i klapy do ogarnięcia i można śmigać Natomiast Koło pasowe to jakaś porażka. Zalecam wymiane co 2 lata bo jak padnie to laweta. Ja mam 267000km a już 5 razy zmieniałem.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.9 cdti 150km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 267km
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
21.01.2019 VECTRA C KOMBI
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Mocny, podatny na modyfikacje - u mnie ma 180KM i 410Nm - nie żałuję nogi i spala średnio 7.5 litra ale mam porównanie do najnowszego Mercedesa C klasy W205 z silnikiem 2.2 CDI o mocy 136KM i tamten pali zaledwie do maksymalnie
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150 mod 180KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005/500tys
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
19.07.2018 MLODY77
(9.0)
Opinia: Silnik bardzo fajny, dynamiczny z niewielkim spalaniem. Zaraz po zakupie usunalem klapy wirowe, zaslepilem EGR oraz wycialem DPF. Przy okazji auto zostalo delikatnie zchipowane na 185km. Przy regularnym zagladaniu pod maske (wymiana filtrow, dobrej jakosci olej silnikowy, czyszczenie odmy olejowej itp) silnik pracuje elegancko i
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: SIGNUM 1.9CDTI 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006/280k
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
24.01.2018 Mikołaj
(2.7)
Opinia: POLECAM Silni 120 KM .Nie wybierajcie silnika o mocy 150 KM ,ponieważ jest bardzo AWARYJNY !.Poczytajcie o tych silnikach 150 konnych to się przekonacie zanim Kupicie.Chwala tylko ci co sie wpakowali w te silniki.
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 1,9 CDTI 120 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam