Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI 16V 105KM A16FDH

14873
Silnik Opel 1.6 CDTI 16V 105KM A16FDH

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.6 CDTI  o mocy 105KM to nowoczesna  konstrukcja  koncernu Fiat o logotypie Multijet montowana w samochodach Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Suzuki oraz Opel. Od 2012 roku miała zastosowanie w Oplu Combo D. Budowa oparta na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji  firmy Bosch. Konstrukcja silnika sprawdzona prosta i nie sprawiająca większych problemów w ewentualnych naprawach .



Jednostka współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie. Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi oraz stosunkowo prosta budowa. Występowały dwie odmiany tego silnika jedna spełniała normy spalin Euro 4 i nie posiadała DPF-u druga spełniająca normy spalin Euro 5 miała montowany seryjnie filtr DPF !!! Jednak w modelach Opla produkowanych po 2010 roku był stosowany seryjnie.Rozwiązanie  z montażem filtra DPF tuż za turbosprężarke jest bardzo dobre i funkcjonalne , chodzi o to aby osiągnąć maksymalną  temperaturę do wypalenia się sadzy.



Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr jest całkowicie bezobsługowy bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach/FAP/DPF.. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalanie . Można powiedzieć że tu DPF nie sprawia większych problemów . Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką niskim spalaniem , niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • niski poziom spalania
  • dobra dynamika i elastyczność
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • awarie zaworu EGR
  • awarie DPF -jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A16FDH
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6 JTD/Multijet !!!  są to te same jednostki .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.4)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
29%
14%
14%
14%
29%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

15.01.2020 D
(8.7)
Opinia: Najechane 350 tyś km w 5 lat. Przez ten okres 2x rozrząd ,kpl sprzęgło z 2-masą, turbo nowe. + wiadomo to co się zużywa klocki tarcze itp. Brak oznak zużycia w środku wnętrza , pewnie przejedzie jeszcze 2 tyle ten silnik. Jak dbasz tak masz
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.6 cdti
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
28.10.2019 Opel Combo VAN
(7.7)
Opinia: Wszedłem tu szukając opini o tym silniku jednak na chwile obecna odpukać jest Cb ok. Przebieg 60tys serwis wszystko w Oplu. Raz wszedł tryb awaryjny gdy nie odpalil za pierwszym strzałem (podobno lopatki od turbo daly taki sygnał) po skasowaniu wszystko ok. Silnik dynamiczy/trzeba
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.6CDTI
  • Rocznik / Przebieg: 2017
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
06.03.2015 Jarek
(9.0)
Opinia: ""Silnik spisuje sie bardzo dobrze pod każdym względem jest bardzo cichy i oszczędny.Dobry do miasta ja również na trasy,dobra elastyczność pozwala na przyspieszenia z niskich obrotów przy tym bez męczenia się redukcjami to dobra zaleta w mieście.Na trasie nie brakuje mocy przy pełnym bagażu i
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Opel Combo 1.6 CDTI 105KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012r 96tys
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam