Silnik 1.6 CDTI 105KM (A16FDH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9427

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6CDTI  o mocy 105KM to nowoczesna  konstrukcja  koncernu Fiat o logotypie Multijet montowana jest również w markach Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Suzuki oraz w Opel. Od 2011roku maiła zastosowanie w Oplu Combo,Zafira   zależności od modelu posiadał moc 90KM, 105KM  .Budowa oparta na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji  firmy Bosch.Konstrukcja silnika sprawdzona prosta i nie sprawiająca większych problemów w ewentualnych naprawach .Jednostka współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie. Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi oraz stosunkowo prosta budowa.Występowały dwie odmiany tego silnika jedna spełniała normy spalin Euro 4 i nie posiadała DPF-u druga spełniająca normy spalin Euro 5 miała montowany seryjnie filtr DPF !!! Jednak w modelach Opla produkowanych po 2010 roku był stosowany seryjnie.Rozwiązanie  z montażem filtra DPF tuż za turbosprężarke jest bardzo dobre i funkcjonalne ,chodzi o to aby osiągnąć maksymalną  temperaturę do wypalenia się sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr jest całkowicie bezobsługowy bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach/FAP/DPF..W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalanie .Można powiedzieć że tu DPF nie sprawia większych problemów . Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką niskim spalaniem ,niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością

Zalety:
niski poziom spalania
dobra dynamika i elastyczność
wysoka kultura pracy

Wady:
awarie zaworu EGR
awarie DPF -jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6 JTD/Multijet !!!  są to te same jednostki .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 3):
(8.44)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 7.67/10
Dynamika
 8.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

D 15.01.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Najechane 350 tyś km w 5 lat. Przez ten okres 2x rozrząd ,kpl sprzęgło z 2-masą, turbo nowe. + wiadomo to co się zużywa klocki tarcze itp. Brak oznak zużycia w środku wnętrza , pewnie przejedzie jeszcze 2 tyle ten silnik. Jak dbasz tak masz :D W trasy może być jako mały dostawczak

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 1.6 cdtiRocznik: 2015Przebieg: 350000 Śr. spalanie: 6
Opel Combo VAN 28.10.2019
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Wszedłem tu szukając opini o tym silniku jednak na chwile obecna odpukać jest Cb ok. Przebieg 60tys serwis wszystko w Oplu. Raz wszedł tryb awaryjny gdy nie odpalil za pierwszym strzałem (podobno lopatki od turbo daly taki sygnał) po skasowaniu wszystko ok. Silnik dynamiczy/trzeba przyznać ze umnie ni pracuje na rekord spalania wiec 8 można liczyć (65%miasto) a po autostradzie prędkości autostradowe. 105km jest odczuwalne jak 105

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6CDTIRocznik / Przebieg: 2017 Śr. spalanie: 8
Jarek 06.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: ""Silnik spisuje sie bardzo dobrze pod każdym względem jest bardzo cichy i oszczędny.Dobry do miasta ja również na trasy,dobra elastyczność pozwala na przyspieszenia z niskich obrotów przy tym bez męczenia się redukcjami to dobra zaleta w mieście.Na trasie nie brakuje mocy przy pełnym bagażu i 4-osobach prędkość 120-130km/h spala 5.5L przy pustym można zejść do 4.8L.Przebieg 96 tys silniki jak nowy zero problemów." "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Opel Combo 1.6 CDTI 105KMRocznik / Przebieg: 2012r 96tys Śr. spalanie: 5.5

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.