Silnik 1.6 D-4D 112KM (1WW) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 30636

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6d D4D o mocy 112KM z maksymalnym momentem obrotowym 270Nm przy 175 obr/min miała swój debiut w Toyocie Verso w 2013 roku.Jest to konstrukcja koncernu BMW którą znajdziemy również pod maską BMW Serii 1,Mini Cooper.Silnik charakteryzuje się przede wszystkim niskim poziomem spalania, dobrą dynamiką oraz wysoką kulturą pracy.Wysoki moment obrotowy pozwala na płynną i dynamiczną jazdę przez co silnik się nie męczy a wyprzedzanie odbywa się bez konieczność nagłej redukcji biegów.Jak przystało na nowoczesną konstrukcję silnik został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełni normy spalin Euro 6.Dodatkowo Toyota zmodyfikowała osprzęt i dostosowała go do potrzeb swoich pojazdów.Po pierwsze znajdziemy tu nowy system sterowania elektronicznego jak również przeprojektowany układ chłodzenia i dolotowy oraz nowe koło dwumasowe.Między innymi miało to posłużyć obniżeniu poziomu hałasu oraz drgań.Reasumując jednostka 1.6 D4D zapożyczona z  koncernu BMW charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz wysoką kulturą pracy.Użytkownicy szukający silnika o dobrych parametrach i niskich kosztach użytkowania będą usatysfakcjonowani .

Zalety:
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
bardzo dobra elastyczność
dobra dynamika i przyspieszenie

Wady:
?

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 103

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 59
Średnia (głosów 3):
(9.89)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Toyota Verso 20.02.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Jak dla mnie to auto jest dobre. Mam je już 2 lata.zero problemu. .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 112Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 6.7
Leszek 03.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jak na razie same plusy niskie spalanie niskie koszty serwisu bo jedynie wymiany oleju i filtrów.Silnik w zupełności wystarczający do dynamicznej jazdy ale bez szaleństw ,dobra elastyczność brak turbodziury.Spalanie auta średnio 5.6 l na trasie przy spokojnej jeździe po niżej 5l miasto tak w granicach 6.7l.Silnik bardzo cichy i pracuje jak szwajcarski zegarek nie można nic mu zarzucić.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Toyota Auris TouringRocznik / Przebieg: 2016r 53.000km Śr. spalanie: 5.6
Moris 26.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Zakup kontrolowany !!! Z zamysłem,silnik w aucie Typu MiniVan Toyota Verso najważniejsze było aby silnik palił mało a nie miał 150KM.Jestem bardzo usatysfakcjonowany,silnik pali około 5.5 l średni po za miastem trasa różnie od 4.4l na emeryta do 4.8 Maks Miasto to 6.7L.Dynamika na dobrym poziomie wręcz wystarczająca,dobra elastyczność ładna cicha praca.I co ważne silnik bezproblemowy,auto stoi na zewnątrz i pali przy największych mrozach.Jestem bardzo zadowolony z całokształyu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Toyota Verso 112KMRocznik / Przebieg: 2015r 86.000km Śr. spalanie: 5.5

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.