Silnik Toyota 1.6 D4D 16V 1WW o mocy 112KM z maksymalnym momentem obrotowym 270Nm przy 175 obr/min miał swój debiut w Toyocie Verso w 2013 roku. Jest to konstrukcja koncernu BMW, którą znajdziemy również pod maską BMW Serii 1 oraz Mini. Silnik charakteryzuje się przede wszystkim niskim poziomem spalania, dobrą dynamiką oraz wysoką kulturą pracy. Wysoki moment obrotowy pozwala na płynną i dynamiczną jazdę przez co silnik się nie męczy a wyprzedzanie odbywa się bez konieczności nagłej redukcji biegów. Jak przystało na nowoczesną konstrukcję silnik został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełni normy spalin Euro 6.
Dodatkowo Toyota zmodyfikowała osprzęt i dostosowała go do potrzeb swoich pojazdów. Po pierwsze znajdziemy tu nowy system sterowania elektronicznego jak również przeprojektowany układ chłodzenia i dolotowy oraz nowe koło dwumasowe. Między innymi miało to posłużyć obniżeniu poziomu hałasu oraz drgań. Reasumując jednostka 1.6 D-4D zapożyczona z koncernu BMW charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz wysoką kulturą pracy. Użytkownicy szukający silnika o dobrych parametrach i niskich kosztach użytkowania będą usatysfakcjonowani .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 5) | (9.9) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.8/10 |
Dynamika | 9.8/10 |