Silnik Volvo 2.0 D3 16V DRIVe o mocy 150KM wszedł do produkcji w 2015 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo V40, S60, V60, S90, V90 oraz XC60. Jest to całkowicie nowa konstrukcja koncernu Volvo z rodziny VEA, która zastąpiła jednostki 5-cylindrowe VME. W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 350 Nm przy 1500-2500 obr./min i bardzo dobrej dynamice.
Silnik został „odchudzony” co przełożyło się na niższy poziom spalania. Na niezłą elastyczność wpływa 8-stopniowa automatyczna skrzynia Geartronic, która jest idealnie zestrojona z silnikiem. W ofercie znajdziemy również wersje z 6-biegową skrzynią manualną. Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania, wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie. W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki.
Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy, z reguły silniki do przebiegów 200 tys. km nie mają problemów z osprzętem. Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli. W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |