Volvo

Silnik Volvo 2.0 D3 16V DRIVe 150KM D4204T4/T9

52639
Silnik Volvo 2.0 D3 16V DRIVe 150KM D4204T4/T9

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D3 16V DRIVe o mocy 150KM  wszedł do produkcji w 2015 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo V40, S60, V60, S90, V90 oraz XC60. Jest to całkowicie nowa konstrukcja koncernu Volvo z rodziny VEA, która zastąpiła jednostki 5-cylindrowe VME. W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 350 Nm przy 1500-2500 obr./min i bardzo dobrej dynamice.



Silnik został „odchudzony” co przełożyło się na niższy poziom spalania. Na niezłą elastyczność wpływa 8-stopniowa automatyczna skrzynia Geartronic, która jest idealnie zestrojona z silnikiem. W ofercie znajdziemy również wersje z 6-biegową skrzynią manualną. Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania, wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie. W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki.



Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy, z reguły silniki do przebiegów 200 tys. km nie mają problemów z osprzętem. Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli. W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • niska kultura pracy
  • awarie paska osprzętu
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4204T4/T9
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

7%
2%
5%
5%
5%
76%
Suma głosów: 42

Opinie użytkowników

17.02.2024 V40 FL R Design
(10.0)
Opinia: Póki co nie mogę narzekać na silnik, na pewno nie spala tego tak jak producent podaje ale mam za sobą 30 tyś mil z tym autem i bez niemiłych niespodzianek, auto kupiłem 4 letnie z 29 tyś mil na liczniku 2017 rok produkcji. Serwisuje auto
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: W miarę oszczędny dynamiczny Ergonomiczny design Dobre hamulce 320mm tarcze przód
Wady: Okropna kultura pracy silnika Słabe prowadzenie Duży promień skrętu Mało miejsca z tyłu na stopy
  • Silnik: 150KM D3
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 97000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
07.03.2018 Eryk
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik moc dynamika i oszczędność to jego atuty,to moje trzecie Volvo wcześniej maiłem 2.4D5 ale ten nie odbiega jakoś drastycznie od legendy.Powiem tak jest bardzo elastyczny cichy i na swoją moc bardzo dynamiczny.Nie chcę porównywać do 5-cylindrówki bo to nie ma sensu ale
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Volvo V70 FL
  • Rocznik / Przebieg: 2015 r 107.tys
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam