Volvo

Silnik 2.0 D2 16V 120KM (D4 204T8/T20)

18974
Silnik 2.0 D2 16V 120KM (D4 204T8/T20)

Silniki Volvo R4 2.0 D 16V są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik 2.0 D2 DRIVE-E o mocy 120KM  wszedł do produkcji od 2013 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo V40, S60V60, V70. Jest to całkowicie nowa konstrukcja koncernu Volvo z rodziny Drive-E która ma zastąpić silnik 1.6 D2 115KM. W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 280Nm o bardzo dobrej dynamice. Jednostka występuję w zestawieniu z 6 biegową automatyczną lub manualną skrzynią. Silnik zwiększył pojemność do 2 litrów a moc zaledwie do 120KM jednak technologie jakie zastosowano, pozwoliły na zmniejszenie zużycia paliwa oraz poprawieniu osiągów. Na te wartości wpływa przede wszystkim konstrukcja silnika który jest lżejszy, cichszy i bardziej dynamiczny od poprzednika. Jednak priorytetem było skonstruowanie jednostki o niskiej emisji spalin. Obecnie jest to jeden z najmniej emitujących CO2 silników na rynku, jego norma daleko wybieg od dzisiejszych wymogów w Europie, w cyklu mieszanym emituje 91 g/km. Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania, wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie. W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostk. Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy, z reguły silniki do przebiegów 200 tys nie mają problemów z osprzętem. Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli. W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu C oraz D dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • niska kultura pracy
  • awarie paska osprzętu
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.2)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

38%
0%
8%
0%
31%
23%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

29.07.2021 volvo v40 D2
(0.0)
Opinia: Drugie Volvo, pierwszy diesel. Mija trzeci rok i ciągle jestem na tak.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: dynamiczny i w miarę mocny,
  • Silnik: D4 204T8/T20
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 136000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
19.09.2020 V40/II
(9.3)
Opinia: Przejechane tym silnikiem mam zaledwie 30tys., ale się wypowiem :). Przy jeździe w miarę rozsądnej głównie trasa do120km/h spalanie 5.5l/100km. Silnik sprzężony z automatem przy ruszaniu z miejsca przyjemnie wgniata w fotel, przy prędkości przelotowej jest już dużo słabiej (120KM). Absolutny brak turbodziury. Wydaje mi
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dynamika przy niskich obrotach cicha praca elastyczność spalanie
Wady: brak momentu przy obrotach 2500rpm
  • Silnik: 120KM/D2
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 108000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
27.01.2020 volvo v40
(9.0)
Opinia: Samochód mam 1,5 roku jestem zadowolony małe spalanie ok.6-6,5l miasto trasa 5,4l. Dobre przyspieszenie i kultura pracy a miałem kilka modeli samochodów.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dobre materiały dobra dynamika dobra kultura pracy silnika
Wady: drogie części
  • Silnik: D4204T8
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 121000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam