Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T4 o mocy 185KM z maks. momentem obrotowym 400Nm przy 200 obr/min. Ma szerokie zastosowanie samochodach Volvo. Jednostka 5-cylindrowa, całkowicie opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jest to druga odmiana po wersji 163KM, stosowana od 2006 roku, bardziej zaawansowana technologicznie z nowszym sprzętem. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to podniesienie mocy ze 163KM do 185KM oraz nowszy układ wtryskowy II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1600 Bar. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.
Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Aby spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5 w silniku seryjnie montowano filtr cząstek stałych DPF. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Do najbardziej awaryjnych części tej odmiany trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.
Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niskie p spalanie. Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością, oraz długą żywotnością ponad 500 tys. kilometrów, oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu, serwisie i dbaniu o jego osprzęt.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 17) | (8.2) |
Trwałość | 8.9/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 8.8/10 |