Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T11/T15 o mocy 215KM z maks. mom. obr. 420Nm przy 1500-3250 obr./min ma szerokie zastosowanie w samochodach Volvo. Jednostka 5-cylindrowa III generacji opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu Volvo, która weszła do produkcji w 2009 roku. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 bar.
Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Pod względem technologicznym jednostka została bardzo dopracowana. Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lat, osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwały. Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.
W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. Poza tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie. Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat, obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 62) | (8.8) |
Trwałość | 9.9/10 |
Utrzymanie | 7.9/10 |
Dynamika | 9.0/10 |