Honda

Silnik Honda 1.6 i-DTEC 16V BiTurbo 160KM N16A4

15832
Silnik Honda 1.6 i-DTEC 16V BiTurbo 160KM N16A4

Silniki Honda CTDi / i-DTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.6 i-DTEC o mocy 160KM  z Maks. mom. obr  350Nm przy 2000 obr./min to najnowszej generacji jednostka diesla opracowana przez koncern Honda z serii Earth Dreams Technology produkowana w Anglii od 2013r. Jest to jednostka identyczna co w wersji 120KM jedynie została zwiększona moc do 160KM. Tą odmianę spotkamy w nowej wersji  Hondy CR-V od 2015 roku.


Ideą stworzenia najmniejszego silnika diesla Hondy było zminimalizowanie spalania nie tracąc przy tym dobrych osiągów. Dlatego zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań począwszy od wykonania aluminiowej głowicy oraz bloku cylindrów przez co zmniejszono wagę silnika o 47kg. Ta operacja przyczyniła się do tego że obecnie silnik Hondy na rynku jest najlżejszy. Dodatkowo zastosowano najnowszej generacji rozwiązania takie jak Turbosprężarka Garretta 4-tej generacji o kierownicy spalin zmiennej geometrii , tym sposobem wyeliminowano tgz Turbodziurę. W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch.


Wszystko to przełożyło się na niesamowite osiągi oraz bardzo niski poziom spalania . Przykładem  może być Honda CRV która osiąga prędkość maksymalną ponad 200km/h i spala w granicach 4.9L.Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej  dynamice oraz niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo niskie spalanie
  • bardzo cicha praca
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: N16A4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Honda SAE 0W-30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.9)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

14%
3%
3%
7%
72%
0%
Suma głosów: 29

Opinie użytkowników

17.12.2023 1.6 Elegance L 6 MT Passi
(9.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik jak na te gabaryty wystarczające przyspieszenie przy tym stosunkowo małe spalanie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Małe spalanie dobra kultura pracy
Wady: Brak
  • Silnik: 160 km Honda CRV IV
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 160.000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
15.06.2019 Honda crv mk4
(10.0)
Opinia: Jak dla mnie to rewelka
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.6 n16a4
  • Rocznik / Przebieg: 2016 62000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
24.02.2018 Anonim
(7.0)
Opinia: więcej problemów niż poprzedni 2.2.spalanie większe niż podają - chyba że poruszasz się jak żółw.
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik:
Odradzam