Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 60962

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

2019-06-13Silniki 2.0 TDI o mocy 140KM miał swój debiut w roku 2003 w modelu VW Touran.W późniejszym czasie był wdrażany pod maski Audi,Seat,Skoda innych modeli VW oraz w markach Mitsubishi,Jeep,Dodge.Silnik 2.0 TDI miał zastąpić wyeksploatowany silnik 1.9 TDI który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin . W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze dopiero po roku 2007 został zastąpiony układem Common Rail.Jednostka występowała w dwóch wersjach głowic 8 lub 16 zaworowych ustawiana wzdłużnie lub poprzecznie.Liczba wersji oraz odmian jest bardzo duża spowodowane to było ciągłą modyfikacją silnika. Na początku cieszył  się on dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny.Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tyś. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki,koła dwumasowego,rozrządu oraz pęknięć lub obsiadania głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej  dochodzi do niej na 1.cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie.Obsiadanie dotyczy wersji 8-zaworowej związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego.Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga..Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych, niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do jego kosztownej wymiany.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.Po 2006 r  koncern VW  wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników.Lecz trzeba pamiętać że pojazdy z wcześniejszych lat produkcji mogą przysporzyć wiele problemów.Użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę ,gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku

Oznaczenia silnika: BMM, BPW, BKD, BRT, BSS, BKP, BMP

Zalety:
dobra dynamika
niski poziom spalanie
dostępność części

Wady:
pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
awarie zaworów recyrkulacji spalin
awarie turbosprężarki
awarie koła dwumasowgo
awarie poompowtryskiwaczy
awarie pompy oleju

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Układ Wtryskowy

Pompowtryskiwacze  od 2003-2007 roku

W razie awarii możliwość regeneracji !

regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł

Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

Wtrysk Common Rail od 2007r

Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

cena nowego -koszt 1100zł-1600zł


Poważne Awarie !!!

8V wersja -obsiadanie głowicy 

16V wersja -pęknięcia głowicy


 Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

_____________________________________________________________

 Odmiany oraz kody silnika 2.0 TDI:

....................................................................................................

 2.0 TDI PD 8V-zaworów

2.0 TDI  PD 140KM - kod silnika BKD, BKP, BRE/ lata produkcji 2003-2008

..............................................................................................................................

 2.0 TDI PD 16V-zaworów

2.0 TDI PD 140KM-kod silnika BMM, BRT/lata produkcji 2004-2010

....................................................................................................

2.0 TDI CR 140KM -kod silnika CBAA,CBAB,CFFB/lata produkcji 2003-2005

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 82

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 17):
(7.61)
Trwałość
 7.35/10
Utrzymanie
 7.24/10
Dynamika
 8.24/10

Głosy według opinii:

125

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Octavia II 24.03.2021
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Posiadam Octavię II 2007 z tym silnikiem. Jego dokładne oznaczenie to BMM, silnik posiada DPF. Auto posiadam od 2012 roku, nabyłem z przebiegiem licznikowym 140k. Dziś po 9 latach licznik wskazuje 267k. Podczas całej eksploatacji najdroższą naprawą, która dokonałem była wymiana popychaczy zaworowych oraz wałka rozrządu. Nie był to jakiś wielki koszt (ok 1200zł, rok dokonanej naprawy naprawy 2019). Winowajcą okazał się być poprzedni (pierwszy) właściciel jeżdżący na interwale longlife, co doprowadziło do wytarcia krzywki wałka i uszkodzenia popychacza. Niektórzy piszą, że te silniki miały wadliwe popychacze, lecz ja z moim bogatym doświadczeniem uważam, że taki serwis co 30k zabija silnik. Octavia z tą jednostką bardzo ładnie się zbiera- nawet spore obciążenie nie robi większego znaczenia. Samochód bardzo ładnie pracuje (troszkę głośniej od silników na CR), uważam że pomimo głośniejszej pracy pomruk, tudzież klekot jest bardzo przyjemny. Samochód posiada sprawny i oryginalny DPF. Jest jeżony praktycznie tylko w warunkach miejskich i krótkich dystansach. Problemów z filtrem cząstek nie mam i nie miałem żadnych. Kilka lat temu wymieniłem tylko czujnik różnicy ciśnień DPF za 80zł.... Turbina oryginalna, koło dwumasowe wymienione przez poprzedniego właściciela. Autko bardzo mało pali, a przy tym jest bardzo żwawe. W mieście spalanie nie przekracza 6.5l (zimą 7l ), w trasie osiągnąć 5l lub poniżej to standard. Nie jeżdżę emerycko silnik wie co to wysokie obroty.... Silnik zawsze ale to zawsze zapala bez problemowo nawet na dużych mrozach i na kiepskim akumulatorze! Kupiłem nowszą poliftową z silnikiem CR, automat, skóry, xenony. Prawie nią nie jeżdżę, bo ciągle jeżdżę starą z silnikiem BMM- o czymś to świadczy........

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Bardzo niskie spalanie, Bardzo dobra dynamika, Niska cena i mnogość części zamiennych,

Wady:

Odmiana silnika: BMMRocznik: 2007Przebieg: 267000 Śr. spalanie: 6.5
Audi A4 B7 2007 23.08.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak zużycia oleju, oryginalne wtryskiwacze, turbosprężarka, maglownica. Jednymi kosztami jakie poniosłem była eksploatacja: oleje, hamulce, opony, rozrząd, żarówki, płyny i obsługa klimatyzacji. Przy 180 000 profilaktycznie wymieniono sławny imbus w pompie olejowej (niepotrzebnie) :) Także polecam, o ile nie trafi się na kręcony przebieg z 400 000 na 150 000 :) :) :)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.0 TDI PD BPW 8VRocznik / Przebieg: 2007/240000 Śr. spalanie: 6
Golf V 25.03.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Jak na razie zero problemów z silnikiem. Bardzo dobra dynamika przy małym spalaniu. Dobry silnik w trasy. W opisie jest błąd - silnik BMM jest wersją ośmiozawrową, nie 16. To właściwie rozwiercona wersja udanego silnika 1.9 TDI 105KM BLS.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMM/140 KMRocznik / Przebieg: 2008/250000 Śr. spalanie: 5.6
Passat B6 Sedan 22.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od nowości rok 2007. Wymieniłem tylko zaciski tył wraz z tarczami i kl. Przy 45tyś zawieszenie przód (tuleje wahacza do wymiany), do teraz mam spokój. Przy 70tyś. akcja serwisowa na PD. W 2018r dla świętego spokoju wymieniłem ołówek w DSG. Olej wymieniam co 10tyś. Auto ma 150tyś przebiegu. To jest limuzyna i tym się nie wariuje i nie ciągnie lawet. Wg serwisu VW silnik spokojnie zrobi 500tyś i więcej, tylko o auto trzeba dbać.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140KM/BKPRocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 6.5
Andrzej 15.01.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (300zł) po za tym olej, filtry i wio. Auto bardzo dynamiczne,oszczędne. Gorąco polecam!!

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: VW Golf V/140 km Rocznik / Przebieg: 2008/240000 Śr. spalanie: 6.4
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.