Silnik Volkswagen 2.0 TDI 8V PD z rodziny EA188 o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach Audi, Seat, Skoda, VW w latach 2005 – 2010. Silnik 2.0 TDI miał zastąpić 1.9 TDI, który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin. W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze (rodzina EA188), dopiero po roku 2007 zostały zastąpione układem Common Rail. Silnik z oznaczeniem BMM, BPW, BRT, BSS, BMP to odmiana 8-zaworowa, w której występował problematyczny filtr cząstek stałych.
Niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do kosztownej wymiany. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju oleju niskopopiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. Po 2006 roku koncern VW wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0 TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę, gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Wymiana oleju
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
Średnia (głosów: 18) | (7.7) |
Trwałość | 8.4/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 7.4/10 |