Silnik Mazda 2.2 MZR-CD o mocy 185KM z Maks. Mom. obr 400Nm od 1800-300 obr/min wszedł do produkcji w 2008 roku. Jest najmocniejszą odmianą z rodziny silników 2.2 MZR-CD która w palecie posiada również wersje 125KM 163KM 173KM. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso.
Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację która jest już możliwa .W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silnik kooperuje z problematycznym filtrem cząstek stałych.Jednym z kilku problemów który może trapić tą jednostkę po awaryjnym DPF jest zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskami .Na plus trzeba zapisać rozrząd opary na łańcuchu praktycznie bezobsługowy.
Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, zadowalające poziomy spalania, a przede wszystkim niską awaryjność.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Olej !!!
Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30
W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych
Średnia (głosów: 3) | (9.0) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.3/10 |
Dynamika | 9.7/10 |