Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V Duratorq 125KM-130KM ZSD-420

25544
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V Duratorq 125KM-130KM ZSD-420

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI  o mocy 125-130KM wszedł do produkcji w 2002 roku wraz z premierą Forda Mondeo III generacji po face liftingu i był stosowany do 2007 roku. Silnik występował również w odmianach mocy 90KM oraz 115KM. Początkowo jednostka wysokoprężna oznaczona była logotypem TDDI i posiadała system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą pompy wtryskowej.Konstruktorzy Forda postanowili zmodernizować jednostkę TDDI i wprowadzili kilka istotnych zmian.



Do największych trzeba zliczyć wprowadzenie nowego układu wtryskowego oraz podniesienie mocy. Była to pierwsza odmiana silnika Forda z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Delphi.Niestety jednostka 2.0 TDCI nie była dopracowana co skutkowało częstymi awariami  wtryskiwaczy. Winę za to ponosi ścierający się wałek pompy wysokiego ciśnienia. powstające drobne opiłki, dostają się do wtryskiwaczy powodując poważne uszkodzenia Konstrukcyjnie silnik jest nieco przekombinowany co bezpośrednio przekłada się na dużą  awaryjność. Do kolejnych przypadłości po układzie wtryskowym  trzeba zaliczyć awarie turbosprężarki oraz koło dwumasowe nie wytrzymywało długich przebiegów.



Po stronie plusów należy zapisać zadowalające poziomy spalania oraz wysoką kulturę pracy.Trzeba nadmienić że po 2004 roku w jednostce napędowej wprowadzono kilka istotnych zmian min. poprawiono układ wtryskowy oraz głowicę przez co w dużym stopniu wyeliminowano awarie trapiące silniki z początku produkcji.  . Bezspornie zaletą silnika 2.0 TDCI jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, bardzo niskie poziomy spalania oraz zadowalająca kultura pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy silnika
  • niski poziom spalania
  • bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady

  • awarie układu wtryskowego
  • wtryski
  • pompa wysokiego ciśnienia
  • awarie koła dwumasowgo
  • wysokie koszty naprawy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: ZSD-420
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Rodzaje wtrysków w zależności od normy Euro
2.0TDCI 115KM 130KM/ euro4 wtryski 504
2.0TDCI 115KM/euro3 wtryski 401  130KM/euro3 wtryski 501
Rodzaje turbosprężarki w silniku 2.0TDCI
115KM/euro3  stała geometria
115KM/euro4  zmienna geometria
130KM/euro3  stała geometria
130KM/euro4  zmienna geometria

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (7.2)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 6.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 5

Najbardziej awaryjna część

14%
43%
14%
14%
0%
14%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

23.03.2018 Rafi
(10.0)
Opinia: Od 5 lat wozi mnie mondeo mk3 z końca 2004 roku.Przebieg 260tys.Samochód od przeszło 5 lat nigdy się nie zepsuł a na silnik nie mogę w ogóle narzekać tylko leje ON i jeżdzę, odpalanie nawet poniżej -20 st/C nie sprawia najmniejszego problemu nawt benzyniaki czasami
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mondeo kombi mk3/130km
  • Rocznik / Przebieg: 2004/260000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
23.03.2017 Roman
(8.7)
Opinia: "W przeciwieństwie do opinii Paweell muszę wziąć w obronę zarówno silnik TDCI jak i samo auto. Problemy w opinii wyrażonej poniżej mogą być spowodowane zarówno faktem że auto było przejściowe ( trzech właścicieli ) jak też przebiegiem, który po każdym użytkowniku mógł być "kręcony". Nie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Mondeo/130
  • Rocznik / Przebieg: 2007/345000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
05.03.2017 Paweell
(2.3)
Opinia: "Powiedzenie "Królowa lawet" w 100% pasuje do Forda Mondeo MK3 2.0 TDCI z radością pozbyłem się tego gówna nazywanego samochodem w dniu 25.02.2017r. Od momentu zakupu do sprzedania minęło jakieś 16 miesięcy to i tak za długo. Moje Mondeo pochodziło z polskiego salonu serwisowany w
  • 5.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: Mondeo / 131km
  • Rocznik / Przebieg: 2003 . 196
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
30.07.2016 Pawlo
(9.0)
Opinia: "Moje Mondeo też miało ten problem z pompą C.R. , ale jest mało znany sposób na to. A dokładniej olej do 2t wystarczy co jakiś czas zrobić mieszankę Ropy z olejem do 2T w proporcji 250mn oleju 2T do 50L Ropy. Efekt jest dość szybko
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Mondeo / 130
  • Rocznik / Przebieg: 2004 / 280
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
14.06.2016 dr
(5.3)
Opinia: "Do 200.000 km super autko: malo palilo, fajne w prowadzeniu, dobre i trwale zawieszenie... Jednak po 202.000 sie zaczelo: zacisk hamulca, turbo, sprzeglo... okolo 215.000 km zaczely sie problemy z wtryskami - wymienilem 1 wtrysk i sprzedalem szybko - zaeby nie inwestowac wiecej w tego
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: 130
  • Rocznik / Przebieg: 2002/215.000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię