Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 120KM DW10F

16586
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 120KM DW10F

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI o mocy 120KM zadebiutował w Fordzie Kuga w roku 2014. Silnik został poddany dużym modyfikacjom, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu. Silniki współpracuje z dwoma rodzajami skrzyni biegów manualna 6-cio biegową oraz automatyczna 6-stopniową przekładnią PowerShift. Jednostka wyposażona w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy. Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.


Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane przez co awaryjność silnika stała się znikoma. Nie oznacza to że jest bezawaryjny, wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji, serwisowania oraz samego użytkowania. Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej.


Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami jednostki. Pierwszą setkę w Fordzie Kuga osiąga już po 12 s jest to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z 1.5 tonowym autem . Również elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie, silnik przyspiesza z niskich obrotów natychmiastowo. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie a ewentualne koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10F
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 200.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: Formula Ford 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

22%
11%
0%
22%
11%
33%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

26.08.2018 Rafał
(9.3)
Opinia: Mam go w S-Max na razie wszystko jest OK bo auto nowe a przebieg nie wielki.Autem jeździmy z żonom po mieście więc nie potrzeba więcej mocy,bardziej zależało nam na niskim spalaniu.Spełniło nasze oczekiwania średni wychodzi w granicach 6.5-7.l zależy od trasy i korków.Silnik ładnie się
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Ford S-Max 120KM
  • Rocznik / Przebieg: 2016 r/ 67.tys
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam