Silnik Hyundai/Kia 1.5 CRDI o mocy 102-110KM montowany był w samochodach Hyundai oraz Kia. Konstrukcja 4 cylindrowa 16-zaworowa która została wprowadzona w 2005 r, mając zastąpić wersje 3-cylindrowe. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Boscha.Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji w razie awarii. Silnik współpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek.
Jej plusem jest generowanie wyższych mocy oraz lepsza aktywność silnika na niskich obrotach. Minusem wyższe koszta obsługi oraz bardziej skomplikowana budowa. Z silnikiem 1.5 CRDI o mocy 110KM nie występuje z kołem dwumasowym. W celu przestrzegania restrykcyjnych norm emisji spalin tzw. Euro 5 w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF. Wsłuchując się w opnie kierowców na temat silnika 1.5 CRDi dominują pozytywne komentarze przede wszystkim chwalony jest za niskie spalanie i bardzo dobrą kulturę pracy.Jednostka mało awaryjna.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 7) | (8.5) |
Trwałość | 8.9/10 |
Utrzymanie | 7.9/10 |
Dynamika | 8.7/10 |