Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDI o mocy 150KM D4EA montowany w samochodach marki Hyundai oraz Kia. Jest tą samą konstrukcją co jego starszy brat w wersji 113KM z wcześniejszych lat produkcji. W silniku zastosowano nowsze rozwiązania i wyposażono w inny osprzęt . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch, plusem jest możliwość ich regeneracji oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV.
Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie. Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto kultura pracy jest zadowalająca a usterkowość jednostki jest na niskim poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (8.8) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |