Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 16V 150KM D4EA-F

20818
Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 16V 150KM D4EA-F

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDI o mocy 150KM D4EA montowany w samochodach marki Hyundai oraz Kia. Jest tą samą konstrukcją co jego starszy brat w wersji 113KM z wcześniejszych lat produkcji. W silniku zastosowano nowsze rozwiązania i wyposażono w inny osprzęt . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch, plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV.


Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie. Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • awarie DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4EA-F
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.8)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

33%
11%
0%
56%
0%
0%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

21.06.2020 Sportage 2.0 crdi 2010 r
(0.0)
Opinia: Nie polecam -160 tys przebiegu pekniety tlok wybity czop na wale korbowym cała ta awaria bez wygenerowala potezne koszty naprawy - napaeanie wału szlifowanie , nowe częsci i uszczelnienia . Po roku zatarcie silnika. Dlaczego - czyli wadliwe materialy ? .exploatacja prawidłowa serwisy o czasie . Brak logicznego wyjasnienia awarii.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 2.0 crdi
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: Obecnie 180 tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
23.01.2020 Kia Magentis 2.0 CRDi
(8.3)
Opinia: Bardzo dobre autko z dynamicznym silnikiem diesla, jednakże ma apetyt na paliwo, szczególnie na krótkich trasach. Mnie osobiście spala średnio 8-9 litrów na 100 km, sporo jak na diesla. W wersji gold fajnie wyposażona, a największym plusem jest cena na rynku wtórnym. Tańszego auta w
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjność, bardzo dobry stosunek cena/jakość, dynamiczny silnik
Wady: Dużo pali
  • Silnik: CRDi 2.0 150 KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 163 tys
Polecam
23.03.2018 Fabian
(9.3)
Opinia: Silnik dobry bezawaryjny jedyny minus to głośna praca na wyższych obrotach oraz wysokie spalnie na niedogrzanym silniku(krótkie odcinki pond 10l). Po za tym dobra dynamika,niska awaryjność bo to się psuje to drobiazgi typu kable jakaś drobna elektryka ale nie sprawia to większych problemów byle mechanik
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Kia Sportage 2.0 CRDI 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009r/190.000km
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię