Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 8.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.
360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super
8.41
Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności
8.60
Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n
9.20
Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn
9.56
Silnik 2.0 CRDI o mocy 150KM z oznaczeniem D4HA wszedł do produkcji od 2013 roku.Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca nic wspólnego z poprzednimi wersjami 2.0 CRDI.Konstrukcja czterocylindrowa z głowicą wykonaną z aluminium z rozrządem opartym na łańcuchu.Zasilana wtryskiem bezpośrednim Common Rail wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch trzeciej generacji o ciśnieniu 1800 bar !!!W silniku zastosowano nowej generacji elektroniczną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro5 silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF z bardzo rozbudowanym systemie recyrkulacji spalin !!! Aby zmniejszyć drgania oraz hałas i wibracje silnik ma wiele nowatorskich rozwiązań takich jak plastikowe osłony głowicy,kolektora czy obudowy oleju i usztywniono obudowę jednostki.Silnik charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy,dobrą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania.Trzeba pamiętać że silnik jest wyposażony w nowsze rozwiązania technologiczne oraz bardziej zaawansowany osprzęt,co w razie awarii pochłania większe koszty.
Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania
Wady:
filtr cząstek stałych DPF
piezoelektryczne wtryskiwacze nienaprawialne
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: JEST TO NAJMNIEJSZY SILNIK DO SANTA FE A JEST TO CIEZKI SAMOCHOD PRZY DOJEZDZANIEU DO PRACY 20KM Z CZEGO 4 PO MIESCIE PALI 10 LITRÓW JEST TO DUZO ALE CIEZKA BUDA I NAPED 4X4 CHYBA ROBI SWOJE.
Zalety:PRACUJE OK
Wady:SPALANIE
Odmiana silnika: 2.0 CRDI 16V 150KM 4X4 MANUAL | Rocznik: 2014 | Przebieg: 178000 | Śr. spalanie: 10.2 |
Opinia: Mam H z końca 2019, 2.0 CRDI 150km właśnie, poprzednio miałem słynne 1.9 TDI w superbie 1, uważam że 1,2 - 2 L więcej ropy na 100km to bardzo dobry wynik, silnik pali 6,7 przy spokojnej jeździe miesza wioskami, po mieście 7,8 a na trasie przy 120 spali 7,2- 7,5 (auto zapakowane full, 4 osoby o pełen bagażnik). Bardzo elastyczny nie wymaga machania skrzynia non stop. Ja osobiście polecam.
Odmiana silnika: 150 | Rocznik / Przebieg: 2016 | Śr. spalanie: 7 |
Opinia: Powiem tak jestem bardzo rozczarowany tym silnikiem chodzi o jego spalanie to co podaje producent można włożyć między bajki !!! Silnik może dobry ale do kompaktów albo co najwyżej wersji kombi ale nie do SUV .Pali jak przysłowiowy smok bo chcą jeździć dynamicznie i przyspieszać trzeba go przycisnąć .Średnio spala 9-10 l co jest bardzo dużym wynikiem jak na dzisiejsze diesle, w mieście po niżej 10 l to nie ma szans zesć a na trasie to wychodzi około 7 l i to tak przy spokojnej jeździe.Sam silnik pracuje ładnie jest dynamiczny ale moim zdaniem ma za mało mocy i dlatego jak chcemy jechac to trzeba cisanąć i spalanie wzrasta.Dlatego ostrzegam i ja bym go nie kupił drug raz.
Odmiana silnika: Santa FE | Rocznik / Przebieg: 2014 r 86tys | Śr. spalanie: 10 |
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.