Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi 16V blue drive 136KM D4FB-U2

47069
Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi 16V blue drive 136KM D4FB-U2

Silniki Hyundai blue / SmartStream są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silniki Hyundai/Kia 1.6 CRDi blue drive o mocy 136KM z oznaczeniem  D4FB-U2 wszedł do produkcji w 2015 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to odmiana, w której zastosowano nową 7-biegową, automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów DCT.


Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuje  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania a dynamika w tej odmianie jest na bardzo dobrym poziomie. Odmiana blue drive jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF i system start&stop dzięki czemu spełnia normy spalin Euro 6.


Trzeba nadmienić, że DPF nie sprawiał użytkownikom problemów, w razie jego zapchania wystarczy wypalenie w serwisie. Układ rozrządu, który jest oparty na łańcuchu może czasami zawodzić, chodzi o rozciąganie się łańcucha. Jednak są to sporadyczne przypadki i poza tym silnik oraz osprzęt uchodzi za bezawaryjny. Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • trwałe wtryskiwacze

Wady

  • zapchanie filtra DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4FB-U2
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.6)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
1%
80%
13%
4%
1%
Suma głosów: 71

Opinie użytkowników

27.11.2023 Cee'd II GT Line DCT
(9.0)
Opinia: Silnik miałem w Kii Cee'd ze skrzynią DCT. Zrobiłem nim 280000km od nowości. Był serwisowany w autoryzowanym serwisie. Jedyną usterką przez 7 lat było pęknięcie przewodu paliwowego przed filtrem co unieruchomiło samochód. Poza tym tylko wymieniałem olej co 10-15000km. Z DPF nie miałem problemów z
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Niskie spalanie Trwałość
Wady: Twarda praca na biegu jałowym
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
27.05.2022 Cee'd GT Line
(9.3)
Opinia: Dobry i trwały silnik. Dynamika oraz spalanie na przyzwoitym poziomie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 96
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
02.10.2018 Arek
(10.0)
Opinia: Silnik mam w Ceed od nowości i jestem bardzo zadowolony większość jazdy w mieście i moje obawy co do DPF-u były bezpodstawne.Oczywiście wyjazdy po za miasto są w weekendy więc tam się pewnie wypala.Auto ma kopa moc jest w zupełności wystarczająca do startu czy wyprzedzania.Silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Ceed 1.6 CRDI 136KM
  • Rocznik / Przebieg: 2016r/87.000km
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
29.03.2018 Łukasz
(10.0)
Opinia: Niezwykle elastyczny i dynamiczny silnik, o ponad przeciętnej trwałości - nie do zdarcia.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 136KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015 / 112 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam