Mazda

Silnik Mazda 2.2 MZR-CD 16V 150KM R2AA

9468
Silnik Mazda 2.2 MZR-CD 16V 150KM R2AA

Silniki Mazda MZ-CD / MZR-CD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.2 MZR-CD o mocy 150KM z Maks. Mom. obr 380Nm od 1800 obr/min  stosowany w Mazdzie 3 od 2013 roku. Jest kolejną odmianą z rodziny silników 2.2 MZR-CD która w palecie posiada wersje 125KM 173KM 185KM 2.0MZR-CD.Jednostka generuje lepsze osiągi i nie sprawia tylu problemów co jej poprzednik . Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso.


Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację która jest już możliwa .W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin spełnia normy spali Euro 6 i wyposażony jest w filtr cząstek stałych.Jednym z kilku problemów który może trapić tą jednostkę po awaryjnym DPF  jest  zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskami .


Na plus trzeba zapisać rozrząd opary na łańcuchu praktycznie bezobsługowy.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, zadowalające poziomy spalania, a przede wszystkim niską awaryjność.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • rozrząd na łańcuch
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie

Wady

  • filtr DPF
  • awarie EGR
  • podkładki pod wtryskami
  • drogi koszt nowych wtrysków

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: R2AA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30
W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
100%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

23.05.2018 Yeti
(10.0)
Opinia: Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy aucie nie robiłem nic po za wymianami oleju,jeżdżę pół na pół miasto trasa średnio wychodzi 6.2-6.5 l na trasie spokojnie można zejść do poziomu 4l
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mazda 3 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r 143KM
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam