Silnik Mercedes 2.5 TD 10V o mocy 122-126KM wyprodukowany przez firmę Mercedes-Benz miał szerokie zastosowanie w samochodach Mercedesa w latach 1980-2002.Jest to odmiana wersji OM602/90KM w której podwyższono moc do 126KM oraz wyposażono w Turbosprężarkę.Przez ten okres przeszedł wiele modernizacji. Jak na te lata silnik był zaawansowany technologicznie, wałki rozrządu i pompa wtryskowa napędzana jest łańcuchem od wału korbowego. Pompa wtryskowa firmy Bosch olejową.
Silnik używał pompy wtryskowej firmy Bosch z mechanicznym regulatorem.Silnik sam w sobie jest bardzo trwały jedynie przy dłuższych przebiegach mogą występować awarie osprzęty typu, przepustnica, odma i inne.Po za tymi mankamentemi silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! . Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Na minus trzeba zaliczyć słabszą kulturę pracy oraz przeciętną dynamikę . W ogólnej ocenie silnik jest bardzo chwalony z trwałość oraz niskie koszty utrzymania.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 10
Typ wtrysku: pośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |