Silnik Mercedes 2.9 TD 10V o mocy 122-129KM produkowany przez firmę Mercedes-Benz miał zastosowanie w samochodach Mercedesa Klasy E oraz dostawczych typy Sprinter w latach 1995-2000. Jest rozwinięciem odmiany 2.5 TD OM602/126KM w której podwyższono pojemność do 2.9 oraz moc do 129KM. Przez ten okres przeszedł wiele modernizacji. Jak na te lata silnik był zaawansowany technologicznie, wałki rozrządu i pompa wtryskowa napędzana jest łańcuchem od wału korbowego. Pompa wtryskowa firmy Bosch olejową. Silnik został wyposażony pompy wtryskowym z rotacyjnym rozdzielaczem Bosch VE z elektronicznym sterowaniem.
Przez to zmieniła się komora spalania i zastosowano wtrysk Bezpośredni.Silnik sam w sobie jest bardzo trwały jedynie przy dłuższych przebiegach mogą występować awarie osprzęty typu, przepustnica, odma i inne.Po za tymi mankamentami silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! . Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. W ogólnej ocenie silnik jest bardzo chwalony z trwałość oraz niskie koszty utrzymania.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 10
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 1) | (8.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 7.0/10 |