Silnik Mercedes 2.5 D o mocy 113KM produkowany przez firmę Mercedes-Benz miał zastosowanie w samochodach Klasy C oraz E w latach 1993-2001. Była to jednostka która zastąpiła wysłużony model OM602. Największą różnicą w porównaniu do poprzednika było zastosowanie podwójnego wałka rozrządu DOHC oraz wtrysku pośredniego. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! . Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo. Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Na minus trzeba zaliczyć słabszą kulturę pracy oraz słabą dynamikę ponieważ silnik nie posiada turbosprężarki. W ogólnej ocenie silnik jest bardzo chwalony z trwałość oraz niskie koszty utrzymania.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: pośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |